hier "nog een successtory"

Author:
Johan40
Posted:
ma, 04/26/2004 - 22:06
Afgelopen december ging het bij mij dus "mis" met 1 afgebroken voortand (en daarachter een gebit wat zeker 25 jaar niet door een tandarts was gezien)
Geen keuze meer, ik MOEST wel. Ik kreeg direct iets van 10 afspraken bij de tandarts voor een algehele renovatie, inclusief 6 kronen en 2 frames...
De verhalen hier hebben mij er o.a. door heen geholpen.- want o o hoe vaak ik wel niet het bijltje er bij neer wilde gooien.... - inmiddels ben ik bijna 5 maanden verder. Ik zit hier nu nog met een noodvoorziening in mijn bovengebit aan de voorkant
(en O O wat zijn ze mooi!!) met nog 2 (hooguit 3 ) sessies te gaan bij de tandarts. De eerstvolgende keer is het nog even het bovenframe passen en de keer daarna krijg ik dan definitief mijn nieuwe voortanden en beide frames VOL met tanden en kiezen! en heel eerlijk..... het is een fluitje van een cent! Ik heb denk ik alle verschrikkingen heb moeten doorstaan op een WKB na! maar inclusief trekken, verdovingen, tanden afslijpen voor kronen enz enz...
Maar de tandarts is geweldig! Hij beseft snel genoeg dat ie mij pijn doet, maar ik kan niet anders zeggen dat ik inmiddels wel weet wat pijn is na nachten hebben opgezeten met kiespijnen enz...
Voor mij stelt dat "beetje"pijn bij de tandarts al niks meer voor. Ik weet ook dat het steeds maar pijn is die hooguit 1 minuut duurt (en een minuut is lang hoor) en napijnen vind ik niet eens te vergelijken met de hevige kiespijnen van enkele dagen.

Mijn leven is totaal veranderd inmiddels. Iedereen weet inmiddels van mijn gebit, en iedereen is enthousiast!
En ik zelf nog het meeste! Dat het meeste nu "nep"is doet mij niks. Het is zelfs al zo dat ik er nog hard over zit te denken om de tandarts te bellen of ik niet EERDER dan mijn volgende afspraak mag komen omdat ik nog weg ga half mei en eigenlijk ZO graag!!!! mijn nieuwe tanden wil hebben (en wat mij eigenlijk het meest tegenvalt is het passen van de kronen!)
Al met al heb ik behoorlijk in de put gezeten in December jl. maar mede dankzij de vele berichten van iedereen hier heb ik dit MEGA obstakel kunnen nemen (HAD ik het maar 25 jaar eerder gedaan....)
Ik vind dat ik dit hoofdstuk voor mijzelf mag afsluiten nu.Ik wil alleen nog alle mensen die de stap nog moeten nemen HEEL VEEL STERKTE wensen en ik hoop dat jullie er allemaal zo uit mogen komen zoals mij is gebeurd...... groeten
Johan

[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan40 op 2004-04-26 22:11 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan40 op 2004-04-26 22:11 ]
maraatje

Dit vindt ik dus helemaal GEWELDIG...en ben hartstikke blij voor je...als ik het allemaal achter de rug heb,zou ik het denk ik wel van de daken willen schreeuwen.
Toppie hoor.
Groetjes Mara.
di, 04/27/2004 - 16:45 Permalink
thané

johan40,

Wat heerlijk voor je dat je op deze manier over je angst bent gekomen en dat je nu weer kan lachen.

Fijn om deze verhalen te lezen.

liefs Thané
wo, 04/28/2004 - 18:10 Permalink
Missy66

Lieve Johan...
Wat fijn en goed om jou verhaal te lezen...
Ik denk dat vele die nog moeten gaan of bellen er veel aan zullen hebben...
Ik weet ook al bijna zeker dat ik na 10 mei (mijn behandeldag) ga zeggen had ik het maar niet zo ver laten komen... 21 jaar geleden *zucht* wat een tijd...

Johan... je mag SUPERtrots zijn op jezelf je hebt het toch maar mooi gedaan... staal maar lekker met je nieuwe tanden...
Liefssssssssssssssssssssss Missy
wo, 04/28/2004 - 23:32 Permalink