Ik zeg de afspraak voor de mondhygienste af

Author:
bange annelies
Posted:
di, 04/06/2004 - 18:32
Ik zie het echt niet zitten namelijk.
Al m'n tanden en een gedeelte van m'n kiezen zitten vol met die verschrikkelijke lijmresten van die spalk.
IK zeg lijm, maar het lijkt wel cement, ik krijg het er niet eens afgepeuterd, dus zie er enorm tegenop als die mondhygiest dat spul er af moet gaan slijpen of weet ik veel hoe dat gaat, er is in ieder geval geen beweging in te krijgen.
Ook hebben ze bij het emc heel weinig tijd voor je, dus vragen stellen kan niet, ze beginnen gewoon en je moet maar zien, dat heb ik gisteren al meegemaakt en wil het geen 2e keer meemaken.
Dit kan ik niet aan en vooral die 2 voortanden waar ze dan waarschijnlijk ook aan gaan zitten pulken en slijpen kan ik niets aan hebben.
Die ene tand gaat echt pijnlijk worden en zit helemaal los, maar daar heeft niemand een boodschap aan daar.
Ik geloof echt dat m'n enige optie Kerkrade word, want ik geloof dat ik zo langzamerhand krankjorum begin te worden.
de digitale tandarts

Of laat de tand vanzelf wat vaster worden en dan de lijmresten bij dem mondhygienist eraf polisten.

Een narcose behandeling voor alleen lijmresten eraf halen lijkt me niet verstandig...probeer moed te verzamelen!
di, 04/06/2004 - 19:03 Permalink
bange annelies

Op 2004-04-06 19:03, schreef Incisor:
Of laat de tand vanzelf wat vaster worden en dan de lijmresten bij dem mondhygienist eraf polisten.

Een narcose behandeling voor alleen lijmresten eraf halen lijkt me niet verstandig...probeer moed te verzamelen!

Nou, het zijn niet alleen die lijmresten hoor wat er moet gebeuren helaas.
Ik heb nog een hele lange weg te gaan en er moet nog meer aan mijn gebit gebeuren en omdat ik zo'n vreselijk tandartsangst heb, zie ik dus nog maar 1 optie.
Ik heb gisteren gezien hoeveel angst ik heb en dat is niet niks als ze je met 4 man vast moeten houden.
Nee, voor alleen lijmresten ga ik niet naar Kerkrade, was dat maar waar.
di, 04/06/2004 - 19:07 Permalink
edwin

In Hilversum zit een tandartsenpraktijk 'Den2' (http://www.den2.nl) die met lachgasseditatie werkt. Ik ben nu een aantal keren geweest nadat ik een jaar of 4 niet geweest was. Het valt allemaal heel erg mee. Lachgas is een soort gas wat ook wel als drugs gebruikt wordt. Het resultaat is dat je in een soort roes terecht komt waarbij niets je meer interesseert. Ook werkt het lichtpijnstillend en heb je geen besef meer van tijd.

Resultaat: je ligt op de verdoving te wachten terwijl die reeds gegeven is zonder dat je iets gevoeld hebt. Vervolgens hoor je een geluid wat op een boor lijkt maar voelen doe je niets. Je bent tenslotte goed verdoofd. Dan kom je weer bij en blijk je 70 minuten behandeld te zijn. Op mijn opmerking 'ik heb gelukkig helemaal niets gevoeld' was het antwoord van de tandarts: Als je nu wel wat gevoeld had, had je dat dan erg gevonden? Ik moest toegeven dat dat mij geen moer had uitgemaakt.

Het is geen specifieke angsttandarts maar je kunt wel naar een rustige tandarts vragen. Ik ben nog steeds wel nerveus maar ik weet dat toch wel goed komt en pijnloos. Veel succes
za, 05/01/2004 - 07:13 Permalink
Bliepmiep

Mijn tandarts heeft mn beugel eruit gehaald, ook lijm en dat viel 100% mee. Ik heb er bijna niks van gemerkt! Uiteraard was ik wel gespannen omdat ik bang was dat mn gebit er erg slecht onder vandaan zou komen, maar dat viel me alles mee!
Lijm weghalen is echt zo gebeurt.
Tandsteen verwijderen was wat vervelender omdat ze dan ook aan de tandvlees komen. Maar goed, die beste man heeft de beste bedoelingen.

Als jij vind dat je het niet aan kan en er niet aan toe bent, zou ik het niet doen omdat je dan zo gespannen bent, dat de tandarts zn werk ook niet goed kan doen. Immers moet bij alles wat je doet je gevoel goed zijn. Realiseer je alleen wel dat wachten geen oplossing is (helaas...)
za, 05/01/2004 - 18:42 Permalink