Ik heb onregelmatig glazuur op mijn voortanden, (door slotjes of inaanleg?) In ieder geval moet er snel iets aan gebeuren volgens mijn tandarts.Hij weet alleen niet wat...?! Met wat (ik denk facings)hij bedoeld is hij bang dat het niet goed houd en een andere mogelijkheid had hij zo niet voorhanden. Kronen vinden hij en ik geen goede oplossing. Ik heb 17 mei weer een afspraak en dan heeft hij als het goed is een oplossing..... Graag kom ik iets meer beslagen ten ijs en mijn vraag is dan ook: Wie heeft dit ook(gehad)? En heeft iemand een goede oplossing waarbij ik wel mijn eigen tanden kan behouden? (ik ben 29!)En weet er iemand iets over de vergoedingen? (niet het belangrijkste maar toch)Ik hoop op wat reacties, alvast bedankt.
Met deze behandeling zal waarschijnlijk gestreeft worden naar bescherming van deze zwakke plekjes en mogelijk ook een cosmetische verbetering.
Kronen zullen misschien fraai kunnen worden, maar hiervoor zal wel veel tandweefsel voor moeten worden weggeboord. Op jonge leeftijd is dat dan ook niet altijd de meest verstandige oplossing en wordt eerder gewerkt met weefselbesparender technieken.
Niets doen, vullen en/of facings zijn andere mogelijkheden. Het is voor mij niet te beoordelen wat voor jou het verstandigst is, maar ik wil je wel meegeven dat alles wat weggeboord wordt ook nooit meer terugkomt. Kies daarom niet te snel voor uitgebreide ingrepen en laat je goed voorlichten. Mocht je mondhygiene kleinere ingrepen in de weg staan, probeer dan aan het poetsen en flossen te werken zodat dat geen probleem meer zou kunnen zijn.
succes.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2004-05-02 00:30 ]