Lekkende vulling?

Author:
angstpatient
Posted:
za, 05/01/2004 - 13:30
Hoi allemaal,

Ik heb last van mijn kies. Mijn kies is een paar maanden geleden weer opgebouwd. Omdat de vulling was afgebroken. Nu heb ik een plastische kroon (oftewel een vulling van stevig materiaal) Ik heb reeds eerder klachten gehad van overgevoeligheid van tandhalzen maar dat ging ook over. Omdat ik Sensodyne tandenpasta en mondwater gebruik.

Nu heb ik sinds zaterdag het idee dat mijn kies aan het lekken is. Ik had zaterdag een hele vieze smaak in mijn mond die ik maar niet wegkreeg. (nooit zulke klachten gehad)Ook reageert de kies pijnlijk als ik slik. Nu heb ik gezien dat de kies voor een klein deel afgebroken is. Er zit een gaatje in de kies die dezelfde kleur heeft als mijn eigen kies.

Als ik sensodyne mondwater gebruikte dan reageerde de kies goed, en dan werd hij vrij rustig. Maar dat was voor korte duur. als ik aan mijn kies zit dan begint het hele verhaal weer. Ik had paracetamoll ingenomen. Toen werd mijn tand ook rustig maar ook dit was voor korte duur

Vandaag (zondag) voelde ik pijnscheutjes onder aan mijn tand en begon mijn tand uitzichzelf pijn te doen. Soms. Maar over het algemeen is het rustig nu. Mijn tandvlees is wel helemaal opgetrokken en mijn tand is voor een gedeelte blauwig.

Wie o wie komt dit verhaal bekend voor.

Ik wil graag eerst van jullie horen wat ik hiermee moet. Ik woon namelijk niet vlakbij mijn tandarts, ik woon in een andere provincie. En vind het naar om langs te gaan voor iets wat niet zo belangrijk is. Ook ben ik zoals jullie zien aan mijn naam niet echt een held!

Als er een gaatje in zo'n vulling zit moet ik dan een kroon? Of kan dat gaatje worden opgevuld

Vandaag kan ik de restjes vulling met mijn tong verwijderen. Help help

[ Dit Bericht is bewerkt door: angstpatient op 2004-05-04 22:02 ]
angstpatient

Jammer dat er niemand reageert. Dit is best urgent
Ik heb in ieder geval een afspraak met de tandarts gemaakt.

[ Dit Bericht is bewerkt door: angstpatient op 2004-05-05 12:29 ]
di, 05/04/2004 - 18:53 Permalink
Missy66

Lieve Angstpatient...

Op de eerste plaats ben ik heel erg blij dat het toch goed gegaan is en dat je "probleem" verholpen is...

Op de tweede plaats jammer dat er voor jou gevoel niet eerder een reactie is gekomen, ik kan me voorstellen dat dat niet prettig is zeker als je ook nog eens angst hebt...

Ik leef zelf ook met die enorme angst en ben 21 jaar niet geweest (maar maandag is mijn "grote" dag)
Maar ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik dit gedeelte van het forum vaak oversla en meer te vinden ben op het "Angst-Forum" daarom miste ik je berichtje ook...
Niet dat ik een antwoord voor je had dat laat ik aan deskundige over, maar wel om even de moeite te nemen om te reageren, helaas ik kwam te laat...

Sorry daarvoor en geloof me als ik zeg dat de deskundige beheerders/sters het wellicht over het hoofd hebben gezien of te weinig online waren, realiseer je dat iedereen ook een eigen (prive) leven heeft en niet dagelijks achter de pc zit...
de andere mede-forum-bezoekers hebben misschien net zoals ik geen antwoord op je vraag geweten en daarom niet gereageerd...

Liefsssssssssss Missy
do, 05/06/2004 - 13:09 Permalink
joek

Ja, sorry dat ik niet gereageerd heb, maar het kwam me niet bekend voor. Wat was er nu precies aan de hand en wat was de oplossing van je tamdarts?
do, 05/06/2004 - 13:59 Permalink
de digitale tandarts

Tja voor dit soort problemen is het altijd verstandig om naar de (eigen) tandarts te gaan.
Via internet kan ik helaas niet zeggen wat je moet doen, omdat ik veel te veel gegevens mis en daar ook de beschikbare tijd niet toereikend voor is.
Uitleg over behandelingen of mogelijkheden en steun vinden bij lotgenoten, daar is het forum meer geschikt voor.

Met vriendelijke groet.
do, 05/06/2004 - 14:19 Permalink
angstpatient

Oh het maakt allemaal niet meer uit hoor.
Ik heb later nog een heel goed advies van de digitale tandarts gehad.. En ja idd ieder heeft een priveleven.
do, 05/06/2004 - 15:31 Permalink
angstpatient

Missy succes! ik hoop dat je je angst overwint. Ik ben zelf ook angstig. Maar ik denk niet zo angstig als jij. Ik hoop dat je erdoorheen komt
do, 05/06/2004 - 15:33 Permalink
Missy66

Dankjewel...
ik ben op de goede weg en dat ook mede dankzij de steun en goede berichten hier op het forum...

Groetjes Missy
do, 05/06/2004 - 16:42 Permalink