Ik heb rechtsboven een kies, waar na het vullen kiespijn ontstond. Dit heb ik zes weken afgewacht, en toen heeft de tandarts hier een wkb in gedaan. Althans, dat probeerde hij, want hij kon een kanaaltje niet vinden. Ik moest naar een endodontoloog. Daar kon ik pas zes weken later terecht. Zes weken, waarin mijn kies heel erg gevoelig was, kon er niet aankomen en ook absoluut niet mee eten.
De behandeling (twee en een half uur!) viel me reuze mee, de endodontoloog vond nog twee kanaaltjes, dus in totaal vier.
In de weken erna werd de gevoeligheid steeds minder, maar nu heb ik aan de andere kant van mijn mond problemen met mijn brug (brug eraf, twee wkb's) waardoor ik aan die kant niet zo goed kan eten. Ik eet nu dus weer rechts. Hierdoor wordt de gevoeligdheid van die endo-kies weer groter. Het straalt ook uit naar mijn wang en slaap.
Hoe lang mag ik nog verwachten dat deze kies gevoelig blijft? Ik las hier iets van zes maanden?!?!
Groetjes,
Joke
De behandeling (twee en een half uur!) viel me reuze mee, de endodontoloog vond nog twee kanaaltjes, dus in totaal vier.
In de weken erna werd de gevoeligheid steeds minder, maar nu heb ik aan de andere kant van mijn mond problemen met mijn brug (brug eraf, twee wkb's) waardoor ik aan die kant niet zo goed kan eten. Ik eet nu dus weer rechts. Hierdoor wordt de gevoeligdheid van die endo-kies weer groter. Het straalt ook uit naar mijn wang en slaap.
Hoe lang mag ik nog verwachten dat deze kies gevoelig blijft? Ik las hier iets van zes maanden?!?!
Groetjes,
Joke
Maar goed, morgen is er weer een probleem weg. Had ht toch wel leuk gewoon als ik iets gehoord had van iemand. Ik heb toch wel de indruk dat alleen de vaste inloggers reacties krijgen. Maar ja, misschien heb ik het wel fout en heb ik gewoon de pest in door de kiespijn!
[ Dit Bericht is bewerkt door: joek op 2004-05-06 13:43 ]
[ Dit Bericht is bewerkt door: joek op 2004-05-06 13:48 ]
ook voor jou ik heb dit berichtje gemist, ik zal proberen om ook dit forum-gedeelte wat meer te bezoeken, het heeft er ook me te maken dat ik zelf een grote tandarts-angst heb en tot aan begin februari (van dit jaar) het woord Tandarts nog niet eens over mijn lippen kon krijgen, ik vluchte op feestjes als het onderwerp ter sprake kwam bla bla bla nu probeer ik stap voor stap om over deze angst heen te komen, al type ik ff met betraande ogen dit berichtje...
Maar goed to the point...
Ik heb geen antwoord voor je meissss en ik weet bijna zeker dat het voor een vakkundig "iemand" ook heel erg moeilijk is om op zulke vragen in te gaan, ze zijn nl niet de ernst van het probleem... jou eigen tandarts kan je dat misschien beter vertellen die weet hoe het eruit zit wat er miss is enz enz...
En dan komt er nog eens bij dat het genezings proces van persoon tot persoon zoveel anders kan/zal zijn, iedereen heeft een andere pijngrens enz...
Wellicht heeft iemand je berichtje wel gelezen maar heeft op deze vraag geen antwoord gehad, en geloof me dat het onmogelijk is om op alle berichtjes te reageren... iedereen zou dat wel graag zien maar zo werkt het in de werkelijkheid niet meisssss, helaas... maar gelukkig komt er steeds meer versterking en wie weet hoe het over een tijdje is...
In iedergeval wens ik je heel veel sterkte en liefssssssssssssss wat je ook beslist...
Missy
Liefs, Joke
Maar wat moet ik vanaf hier anders zeggen dan: wacht nog even af? Ik kan niet beoordelen of alle kanalen voldoende schoongemaakt en opgevuld zijn en zelfs als dat zo is, kan iemand nog weken napijn hebben.
Inderdaad zou in ieder geval na 6 maanden wel alle klachten verdwenen moeten zijn. Aan je reactie te merken is dit met de huidige klachten te lang en zal je hem laten trekken. Ik hoop dat dit voor jou de oplossing zal zijn.
Met vriendelijke groet.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2004-05-06 14:29 ]
Andere factoren zoals o.a. de hoogte van de vulling/overbelasting, problemen aan naburige gebitselementen moeten namelijk wel uitgesloten worden.
Sterkte.
[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2004-05-06 14:35 ]
[ Dit Bericht is bewerkt door: joek op 2004-05-06 14:45 ]
Groetjes,
Joke
Weet je al wat je nu gaat doen? Ga je voor een brug of een implantaat of laat je het voor wat het is?
Groetjes,
Monique
[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2004-05-07 11:16 ]
Ik las dat jij een implantaat krijgt. Gaat het bij jou om dezelfde kies als bij mij, dus de kies voor je verstandskies. Bij mij is het overigens bovenin.
Groetjes,
Joke
Nee, het gaat bij mij om 1 kies ervoor en dan linksboven, de 26, waarbij het bij jouw waarschijnlijk om de 17 gaat. Bij mij zit er dus het gat van het trekken en dan nog 1 kies (ik heb mijn verstandskiezen niet meer).
Ik kan me voorstellen dat je nu denkt dat je het even zo wil laten (ook gezien alle andere problemen die je nog hebt). Ik wil je ook verder niet in een richting duwen of zo, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je je realiseert dat als je een implantaat zou willen en je te lang wacht, er meer voor nodig is om een implantaat te kunnen zetten (botopbouw). En een brug voor zo'n achterste kies misschien een minder goede optie (i.v.m. de kauwkrachten).
Groetjes,
Monique
[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2004-05-07 11:32 ]
Maar voor de rest is mijn gebit niet echt geweldig. Dus ik weet niet of het wel de moeite is voor een implantaat.
Hoe lang kun je wachten totdat je dat doet?
Groetjes, Joke
Hieronder een stukje wat de DT heeft geschreven over de periode tussen trekken en implanteren.
De hele voorgeschiedenis van deze persoon plus uitleg over implantaat e.d. staat hier: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=158&forum=7
Groetjes,
Monique