Ik heb 2 gaten, wat zal mijn tandarts gaan doen?

Author:
Sebaz
Posted:
di, 05/11/2004 - 13:48
1. ik heb 1 gaatje in mijn hoektand en het is een beetje een soort snee in mijn tand, hoe gaat mijn tandarts die vullen of is dat niet te vullen?

2. Ik heb in mijn achterste een heel groot gat.. en het doet niet echt heel pijn tenzij ik er heel hard op druk, maar het is echt grijs en volgens mij ook best diep. kan de tandarts dit nog vullen of zal hij zeggen dat me kies eruit moet?

met vriendelijke groet,

Sebaz
Roxanne

op vraag 1 kan ik jammer genoeg geen antwoord geven, want ik ben niet z'n kenner op het gebied van gaatjes vullen,

maar vraag 2, het is moeilijk te zeggen of het nog te vullen is, want als het gat te diep is ( wat alleen op een x-ray te zien in) dan is de kans dat hij er uit moet... maar dat kan ik hier vanaf niet zien...

ik zou gewoon de tandarts bellen en een afspraak maken, voordat de pijn en het gat te groot wordt...

Houd je ons op de hoogte???
Groetjes Roxanne
di, 05/11/2004 - 16:10 Permalink
minique

Roxanne, ik ben geen deskundige, maar zou een wortelkanaalbehandeling niet eerder aan de orde zijn dan eruit halen? Dat wil zeggen als we het over de 'achterste' kies hebben bij iemand die zijn verstandskiezen niet (meer) heeft... Bij een verstandskies lijkt me de kans op trekken groter...
di, 05/11/2004 - 16:37 Permalink
Roxanne

jah inderdaad je hebt gelijk, tenzij de kies echt zo slecht is dat een WKB wel te doen is maar de kans op complicaties erg groot is...

dus het eerste wat gedaan kan worden is;
gaatje vullen, als dat niet helpt;
WKB en als allerlaatste pas trekken...

Groetjes!
di, 05/11/2004 - 16:40 Permalink
Sebaz

alvast bedankt voor de reacties,

het 2e gat zit aan de zijkant van me kies, de kies voor me verstandskiezen want die zijn aan het doorkomen. het doet normaal gesproken geen zeer en het gat was er "opeens" lijkt ofdat het gat erin zat en het glazuur weg is,

ik ben als de dood voor me tandarts..:( het doet altijd pijn bij mij :(

groetjes,
di, 05/11/2004 - 21:00 Permalink
Bliepmiep

Ik had ook een zichtbaar groot gat aan de zijkant van me kies (kwam onder ring van beugel vandaan..).
Dit is gewoon gevuld en er is niks meer van te zien of te voelen...
di, 05/11/2004 - 21:30 Permalink