Mijn zoontje van vijf jaar is aan het wisselen. Hij vindt het geweldig. Zijn blijvende tand komt ook al door. Dit wordt door hem dagelijks goed gecontroleerd in de spiegel.
Nou zag ik dat er uit zijn tandvlees een klein lossig puntje steekt. Een scherp deeltje, van, volgens mij, zijn melktand. Een stukje van de onderkant ofzo. Dit stukje kan bewegen, behoort niet toe aan zijn blijvende gebit, maar ik kan het er niet uit krijgen. Uiteraard wordt er überhaupt stevig geprotesteerd als ik ook maar iets aan wil raken. Wordt dit stukje vanzelf door het tandvlees naar buiten geduwd? Of moet ik het misschien door de tandarts laten verwijderen?
Vast bedankt voor uw reactie.
Nathalie
Nou zag ik dat er uit zijn tandvlees een klein lossig puntje steekt. Een scherp deeltje, van, volgens mij, zijn melktand. Een stukje van de onderkant ofzo. Dit stukje kan bewegen, behoort niet toe aan zijn blijvende gebit, maar ik kan het er niet uit krijgen. Uiteraard wordt er überhaupt stevig geprotesteerd als ik ook maar iets aan wil raken. Wordt dit stukje vanzelf door het tandvlees naar buiten geduwd? Of moet ik het misschien door de tandarts laten verwijderen?
Vast bedankt voor uw reactie.
Nathalie
Ga er zelf maar niet aan zitten over het algemeen werkt het lichaam het er dus vanzelf uit.
Mocht het over enige weken nog steeds aanwezig zijn, dan is een bezoek aan de tandarts te overwegen. Dat geldt natuurlijk ook als er andere verontrustbarende dingen rond dat stukje gebeuren.
Met vriendelijke groet.