Hellup!

Author:
ikkuh17
Posted:
do, 05/13/2004 - 21:19
Drie weken geleden is mijn verstandskies rechtsonder operatief verwijderd. Er moest ook bij geboord worden. In het begin was mijn kaak heel erg gezwollen en ook heel pijnlijk. Dit ging langzaam weg, twee weken geleden zag je al bijna niks meer van de zwelling aan de buitenkant. Het bleef wel een soort van harde knobbel op mijn kaak.

Eergisteren begon dat steeds meer te irriteren, want ik voel die knobbel constant zitten, maar niet echt heel pijnlijk ofzo. En vandaag is het opeens weer gaan opzwellen, maar het zou juist minder moeten worden :( Je ziet nu weer de zwelling op mijn wang, dit kan toch niet normaal zijn ....3 weken na die operatie? Zou dit kunnen duiden op een ontsteking (hoewel het niet echt pijn doet)? Helluuup :smt100
Missy66

Hallo ikkuh17...

Een operatie is natuurlijk wat anders dan "zomaar" een kies trekken, vele zullen er idd een paar daagjes goed ziek van kunnen zijn en de zwelling in de kaak kan behoorlijk oplopen...
Voordat de zwelling geheel verdwenen is kan er wel eens weken overheen gaan.
Het zal altijd moeilijk zijn om vanaf "deze" afstand te beoordelen of het een ontsteking kan zijn..., en ik ben dan ook geen deskundige maar kan me zo indenken dat de Digitale Tandarts het ook niet kan beoordelen...
Als je twijfels hebt over wel/niet ontsteking zou ik toch even contact op nemen met je eigen tandarts...

Suc6 en sterkte ermee...
do, 05/13/2004 - 21:52 Permalink
de digitale tandarts

Ik zou ook even contact opnemen met de behandelend arts, na drie weken zou er niet opnieuw een zwelling moeten ontstaan.

Mogelijk dat een restinfectie, een stukje gebitselement of bot roet in het eten gooit.

Sterkte!
vr, 05/14/2004 - 10:46 Permalink
ikkuh17

Bedankt voor de reacties! Vanmorgen was de zwelling nog erger, dus ben gelijk bij de kaakchirurg langsgeweest. Het is een ontsteking. Eerst wou hij het daarom opensnijden en schoonmaken. Maar dat durfde ik echt niet :( Nu moet ik het met medicijnen proberen.... ik hoop dat het zo overgaat want het lijkt me zoooo pijnlijk om dat weer open te laten snijden.

Gr san
vr, 05/14/2004 - 11:51 Permalink