Hallo
Mijn zoontje van 3 heeft een paar operaties ondergaan en heeft toen ook antibiotica gehad en nu heeft mijn zoontje verrotte voortanden. Het is zwart en ben met hem al naar een tandarts geweest maar die zegt dat ie er niks aan kan doen. Als mijn zoontje lacht dan valt het wel op. Is er nou echt niks aan te doen??
Groetjes Danielle
Mijn zoontje van 3 heeft een paar operaties ondergaan en heeft toen ook antibiotica gehad en nu heeft mijn zoontje verrotte voortanden. Het is zwart en ben met hem al naar een tandarts geweest maar die zegt dat ie er niks aan kan doen. Als mijn zoontje lacht dan valt het wel op. Is er nou echt niks aan te doen??
Groetjes Danielle
Antibiotica is heel slecht voor het gebit... ik zit nog op school en ben nog niet aan dit hoofdstuk gekomen, dus ik kan ook geen verdere uitleg geven over hoe en wat... ik zal mijn boek zo eventjes pakken en eventjes opzoeken over antibiotica en het gebit, als het er in staat...
Ik hoop dat het met het blijvend gebit nog goed komt/blijft...
Groetjes Roxanne!
Krijgt hij ook nog een fles of drinkt hij al uit een beker?
Als nog fles: wat zit daarin??
Als hij nog meer AB moet, in ieder geval aangeven dat het niet in siroopvorm gegeven wordt....
In principe is het inderdaad een kwestie van wachten tot hij 6 is, dan wissellen de voortanden, is het probleem weg. Over het algemeen doe je zeker als er geen klachten zijn en de oorzaak is gestopt het kind geen plezier met behandelen, zeker als het eigenlijk vnl een esthetisch probleem is.
vraagje voor de tandarts
Bedankt voor jullie reacties. Hij heeft het verrotte plekje zitten tussen zijn 2 voortanden en dat wordt erger. Voor de rest heeft hij 2 zwarte plekjes zitten bovenaan ongeveer bij zijn hoektanden aan de kant van het gehemelte. Hij drinkt af en toe uit een tuitbeker maar voornamelijk uit een glas. De ene keer drinkt ie yogi de andere keer drinkt ie taksi. Ik ga er van uit dat ie geen antibiotica meer hoeft want de operatie is geslaagd. Hoe groot is de kans dat zijn grote mensen tanden ook aangetast zijn??
Groetjes Danielle
Het enig wat ze eraan over heeft gehouden is scheve voortaden en heeft zij een aantal jaren met een beugel gelopen. Slotjes en elastiekjes en voor 's nachts een bitje...