Bang en zoveel pijn

Author:
rianne1982
Posted:
wo, 05/19/2004 - 21:05
Hallo allemaal,

Ik ben een meid van 21 jaar. Ik ben sinds mijn 16e niet meer naar de tandarts geweest vanwege de enorme angst en nu voel ik dat. Ik heb ontzettende kiespijn en er is een stukje uit mijn kies gebroken. Het doet ontzettend pijn en ik leef er nu al meer dan een maand mee. Ik durf het aan niemand te vertellen. Nu is mijn vraag als ik naar een tandarts toe ga moet ik dan alles zelf betalen omdat ik zo lang niet ben geweest? Dan is het voor mij nog niet mogelijk om te gaan. Ik kom elke maand net rond van me studiefinanciering. Heeft iemand ideeen hoe ik dit aan kan pakken?
dj

Hoi,

Of de verzekering vergoed kunne wij je niet vertellen helaas. Ik hoop dat er wel wat tandheelkundige vergoeding in je pakket zit. Als dat zo is dan maak je een redelijke kans dat er toch een gedeelte vergoed wordt, maar zoals gezegd, ik weet het niet zeker.

Het gebeurt niet zo heel veel meer dat verzekeraars vragen dat je regelmatig op controle gaat, vroeger was dat veel meer zo, maar pin me er niet op vast dus.

Hoe sneller je gaat des te beter! De eerste keer alleen maar kijken en foto's maken.. Dan weet je ook wat er moet gebeuren en waar je financieel aan toe bent.
Meestal valt de behandeling wel mee tegenwoordig hoor.

Doeg,
wo, 05/19/2004 - 21:50 Permalink
Missy66

Lieve Rianne...

Op de 1ste plaats is het al een heel moedig besluit dat je wilt gaan meis...
Volgens mijn weten is het tegenwoordig niet meer zo dat je eerst gesaneerd moet zijn voordat het ziekenfonds de kosten betaald...
Wat je vergoed krijgt is meestal 75% van de gemaakte kosten
(soms 50%) maar het is dus afhankelijk van hoe je verzekerd bent, dit zou je nakunnen kijken en dan op internet even zoeken waar je voor in aanmerking komt.
Vaak is het wel zo dat je per jaar maar een max. bedrag krijgt dus moet je heel veel laten doen dan kan het zijn dat je een groot deel zelf moet betalen, maar je kunt het bespreken met de tanarts dat hij/zij het dan in meerdere keren doet, eerst nu het belangrijkste...

Zijn er vraagjes dan stel ze gerust en wil je praten weet dan dat je hier terecht kunt...
Suc6 en dikke schouderklop voor jezelf omdat je de moedige stap gezet hebt om er wat aan te laten doen...
wo, 05/19/2004 - 21:54 Permalink