verstandkiezen snijden

Author:
Linny
Posted:
vr, 05/21/2004 - 23:04
Mijn verstandskiezen moeten eruit.
Boven zijn ze er door maar onder niet.
Ik durf niet! Ik ben niet bang voor de pijn,
maar wel voor het gekraak en getrek.
Ik zou graag onder narcose willen,
maar ik geloof niet dat ze dan doen.
Heeft er iemand tips?
Ik wil trouwens geen enge verhalen horen.
Want dan ga ik helemaal niet meer.
Roxanne

ojee, wat jammer dat je bijna niet meer durft!

ik weet niet of je vorige keer bij de kaakcirug bent geweest, maar hier in den helder doe ze dat onder narcose dat ik weet...

anders moet je het eens navragen in het ziekenhuis!

Veel succes!
:smt006
vr, 05/21/2004 - 23:15 Permalink
Missy66

Hoi Hoi Linny

Je wilt geen enge verhalen horen... tjaaa ik kan dat begrijpen en me voorstellen meisss
Maar wat je misschien wel wilt horen, kunnen wij je niet vertellen...
Je wilt vast horen dat je er totaal niets van voelt, geen na pijn hebt en dat er niet getrokken hoeft te worden, en dat er geen gekraak zal zijn...

Helaas Linny dat kan niemend je garanderen, ik denk dat het trekken/snijden van verstandkiezen bij iedereen anders zal verlopen.
Bij de ene een fluitje van een euro-cent en bij de andere zal het allemaal wat meer tegen zitten... na je behandeling zul je weten bij welke groep jij hoort...

Ik zou zeggen probeer voldoende afleiding te zoeken en misschien kun je een discman met lekker muziek meenemen en die op zetten tijdens je behandeling.
Op zich is er wel een mogelijkheid om het onder narcose te laten doen, maar dat zal niet bij iedere tandarts kunnen en realiseer je dat een narcose meestal niet vergoed wordt...

Heel veel sterkte enne suc6 enne laat je nog weten hoe het verlopen is...?
vr, 05/21/2004 - 23:19 Permalink
Roxanne

Nee tuuurlijk niet!

waarom zouden de meeste kaakchirurgen met narcose werken???
Gekkie! tandartsen willen je graag helpen, dus je moet gewoon zeggen wat je wilt en wat je niet wilt, want een tandarts kan ook niet ruiken of je bang bent of niet...!

Niet zo gek meer doen he! :wink:

Groetjes!
vr, 05/21/2004 - 23:29 Permalink
Roxanne

qua complicaties bedoel je van de narcose?

Het duurt een half jaar voordat de narcose uit je lichaam is, maar ja dat neemt wel weg dat je die rottige geluiden niet hoort ( waardoor je niet meer durft... )

en van rotte kies, ik snap niet echt wat je bedoelt.. dat het moeilijker is om hem eruit te halen??? kan je het anders toelichten?

Groetjes!
vr, 05/21/2004 - 23:40 Permalink
Missy66

Je vraagt nooit teveel meissssss
dus alles mag en kan je vragen...
Het is alleen soms moeilijk te antwoorden, want ja complicaties kunnen altijd optreden maar dat kan met alle soorten behandelingen gebeuren, je moet er niet van uitgaan dat het gebeurt...
En je kan wel gaan "zoeken" in dit forum maar juist dan kom je uit op (misschien) enge verhalen en dat is juist wat je NIET wilde horen...
Dus probeer je moed te verzamelen en leg je tandarts/kaakchirurgen uit wat je wilt en ook dat je angstig bent en er tegen op ziet...

Suc6

ps ik vergat nog even te vertellen dat ze altijd foto's maken/hebben en pcies zien hoe de wortels lopen dus zo weten/zien ze ook welke kant ze op moeten trekken... ga er vanuit dat iedereen zijn uiterste best doet om alles zo goed mogelijk te laten verlopen...

Zelfs een kies die rot is kan soms zonder al te veel problemen getrokken kunnen worden maar vaak ook niet dat is zo niet te beoordelen
vr, 05/21/2004 - 23:42 Permalink
kersje

Toen bij mij laatst de eerste verstandskies onder eruit gesneden moest worden, vroeg de kaakchirurg zelf of ik plaatselijke verdoving of narcose wilde. Ik heb dan wel plaatselijke gekozen. Maar narcose is dus zeker niet raar.

Groetjes kersje :smt039
za, 05/22/2004 - 13:01 Permalink