ontstoken pre-apex kies naast onafgemaakte wkb

Author:
Yael
Posted:
wo, 05/19/2004 - 22:41
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik moet beginnen met mijn kiezen ellende.
Er zit een grote onsteking onder een ontzenuwde kies daarnaast zit een onafgemaakte wkb. Verleden week heeft een kaakchirurg ernaar gekeken en ongevraagd ook tegen mijn onafgemaakte wkb getikt (hard!) dus die zei "'krak'' er kwam 's avonds een chemische smaak uit en de volgende dag deed die kersverse wkb PIJN. Weer naar de tandarts en die heeft de wkb schoongemaakt en weer ,tijdelijk, dicht gemaakt.
Heb het met de tandarts ook maar meteen over het trekken van de ontzenuwde kies gehad met de onsteking. Kan een plaatje laten maken en de kies dan laten trekken. Echter de kies begint te zakken, echt, en eigenlijk wil ik het morgen laten verwijderen bij een vervanger. Kan ik nadat de kies getrokken is nog een plaatje laten maken, of moet ik echt wachten tot volgende week? Mentaal houd ik het haast niet meer vol, ik wil er vanaf.
Is het ook wel mogelijk die kies te laten trekken terwijl de wkb ernaast ligt die nog afgemaakt moet worden.
Tenslotte laatste vraag: zijn er ook klinieken in Nederland waar ik alles in een dag kan laten doen met een snel gemaakte afspraak? :-?
minique

Yael, ik heb jammergenoeg geen antwoord op je vraag. Ik wil je wel in ieder geval heel veel sterkte wensen!

Ik heb wel een andere opmerking: ik zag dat je in totaal 3 berichtjes hebt geplaatst, maar dit zijn 3 aparte onderwerpen geworden. Voor de duidelijkheid is het beter als je (als je er iets aan toe wil voegen) voortaan op 'nieuw antwoord' klikt i.p.v. op 'nieuw bericht.' Bij 'nieuw antwoord' wordt het berichtje dat je dan intypt achter het andere bericht, in 1 thread, geplaatst.

:smt006 Monique
do, 05/20/2004 - 07:05 Permalink
de digitale tandarts

Of je de kies moet laten trekken, daar zou je met de behandelend tandartsen/kaakchirutgen moeten uitkomen. Bespreek met hen de klachten die je hebt en weeg dat af tegen de prognose van de behandelingen om de kies te behouden.

Indien de kes getrokken is, kan je ook in een later stadium een plaatje nemen, maar dan loop je dus eventjes met een 'gat' (diasteem) rond.
do, 05/20/2004 - 10:22 Permalink
Yael

Heel erg bedankt voor de reacties, als ik later alsnog een plaatje kan nemen dan gaat die ontzenuwde kies er morgen als eerste uit.
Er was erg weinig kans dat hij een apex zou overleven, vandaar, alleen die onafgemaakte wkb ernaast baart me een beetje zorgen indien ik na het trekken een onsteking aan de wond zou krijgen.
Als leek zou ik me dan kunnen voorstellen dat die infectie dan weer die onafgemaakte wkb aansteekt

p.s. sorry voor die andere berichten, ik had het vanwege gebitsstress niet allemaal door. Ik hoop dat ik het nu goed heb gedaan :wink:
do, 05/20/2004 - 19:19 Permalink
minique

't Geeft niet, hoor, Yael... Het kan gebeuren en je hebt het nu helemaal begrepen! :smt045

En verder wil ik je nog even heel veel sterkte toewensen!
Trouwens, weet je dat er behalve een plaatje ook nog andere mogelijkheden zijn om het gat van de kies die getrokken wordt weer op te vullen? Je kunt evt. ook denken aan een brug of een implantaat, maar daar hangt natuurlijk wel een ander prijskaartje aan, maar het is wel iets vasts in je mond, wat sommige mensen prettiger vinden. En als de kies ver naar achteren zit kan het ook een overweging zijn om het zo te laten. Overleg alle mogelijkheden eens met je tandarts!

:smt006 Monique
do, 05/20/2004 - 19:26 Permalink
Yael

Hoera!
De rust is weer terug gekeerd in mijn mond en die vervelende kies is eruit.
Het voelt wel raar, alsof ik weer aan het wisselen ben, alleen krijg ik er niks meer voor terug.

Sterkte voor iedereen die met kies en tand mallaise zit! :smt006
vr, 05/21/2004 - 23:46 Permalink
Missy66

Hoi Yael...
Blij te lezen dat je opgelucht bent... goed gedaan hoor...
Tja kan me indenken dat het raar voelt... en dat bij 1 kies... wil je bij mij eens voelen hihi :lol: ik ben der sinds vorige week en deze week 12 kwijt waarvan wel 4 verstandskiezen...

Enne ach op de lange termijn krijg je er misschien wel wat voor terug, of je moet natuurlijk beslissen om het zo te laten als het "gat" verder in je mond zit...

Heel veel suc6 in ieder geval enne de groetjes
vr, 05/21/2004 - 23:53 Permalink