Flouride

Author:
shefden
Posted:
za, 05/22/2004 - 19:59
Hi,
Weet iemand waar ik flouride voor lokale applicaties kan kopen? Is Tiefenflourid beter of even effectief voor het behandellen van gevoelige tandhalzen? :smt001

shefden :smt006
CD

Wat voor applicaties wil je precies? Je hebt verschillende fluoride-spoelingen. Dat is in principe het gemakkelijkste. Sensodyne heeft een fluoride-spoelmiddel op de markt die “speciaal” voor gevoelige tandhalzen.
za, 05/22/2004 - 20:13 Permalink
Lieneke

Ik snap wat je bedoeld met applicatie: een laklaagje als je gevoelige tanden hebt wat de tandarts aanbrengt. Dat kan je niet in de winkel kopen. Stel je voor dat er misbruik van werd gemaakt of verkeerd wordt gebruikt...dat kunnen we niet hebben.
za, 05/22/2004 - 20:18 Permalink
shefden

Na het (tijdelijke) plaatsen van een brug heb ik pijn aan over gehouden in een van de kiezen. Hiervoor heb ik een behandeling gehad met een flour applicatie, voor een zeer gevoelige tandhals, Het gaf wat verlichting.

(De brug is geplaatst door een tandarts dat alleen stifttanden en brugwerk doet) Dus na de flouride behandeling heeft hij mij verteld om naar mijn nieuwe tandarts te gaan voor het eventuele permanent plaatsen van het brug asl de pijn over is en verder flouride behandelingen voor de pijn klachten.

De nieuwe tandarts heeft in eerste instatie gezegd dat de flour de pijn klchaten niet zou verhelpen. Uiteindelijk heft zijn assistent dit toch gedaan. Zij heeft het over mijn hele tand gesmeerd maar niet op de verbinding tussen tandhals en tandvlees waar ik de pijn ervaar.

Naar mijn mening kan ik het beter zelf aan brengen want ik weet precies waar de pijnlijke plekken zitten. De laaste behandeling was waardeloos uitgevoerd. Van daar dat ik op zoek ben naar het flouride.

Mijn nicht is tandarts assistente, zou zij het middel voor mij kunnen krijgen?
za, 05/22/2004 - 20:45 Permalink
Ricky

Hi,
Weet eimand de preciese (nederlands) naam voor de lokale flouride applicatie/lagje, voor het behadelen van gevoelige tandhalsen? Ik kan het online bestellen maar weet het aleen het engels? :smt006

...Bedoel je misschien Duraphat?
zo, 05/23/2004 - 20:21 Permalink
shefden

Ja dat bedoelde ik, ik heb verschillende sites gevonden waar ik dat en soortgelijke floridelak applicaties zonder probleem kan bestellen. Daar ben ik blij om :P

Ik ga nog een behandeling bij de oorspronkelijke tandarts laten doen en do ik hem precies na met mijn eigen spul voortaan. Het kost minder dan de helft van wat de tandarts in rekening brengt. :smt006
ma, 05/24/2004 - 17:59 Permalink