tabak in tandgat?????

Author:
matje
Posted:
zo, 05/23/2004 - 18:28
Ik heb woensdag een tand laten trekken (onderaan) , de tand is er uitgekomen in verschillende stukken en achter een stukje heeft de tandarts geruime tijd moeten vissen, een laatste klein stukje wortel is achtergebleven (is dit geen probleem?) Nu is de pijn nog altijd niet verdwenen (een continue knagende pijn, enkel s'nachts is het een beetje beter) De tandarts sprak er al over dat somige wonden slecht genezen en dat hij dan opnieuw moet verdoven, de wonde moet reinigen en een soort tabak in steken????????? Is dit normaal?
Lieneke

Wat de tandarts denk ik bedoelde te zeggen...is dat de roken de wondgenezing NIET bevorderd. Met andere woorden: het is beter niet te roken nadat er een kies is getrokken.
zo, 05/23/2004 - 21:18 Permalink
matje

Nee, daar had het niet mee te maken,ik rook ook niet. Maar hij zei dat hij de wonde terug ging reinigen en dan er iets insteken (hij noemde het een soort van tabak) maar ik heb hier ook nog zowat aan het lezen geweest en ze spreken ook over een soort wat, gedrenkt in een bruine vloeistof dat vies smaakt misschien is het dat. (ik kom wel uit Belgie, misschien zijn hier andere gewoontes?) Want zo te lezen vermoed ik dat ik een alveolitis heb? Ik heb ook een vieze smaak en geur uit die wonde? De tandarts had me ook niet verteld dat ik niet mocht spoelen, wat ik dus direct grondig gedaan heb. Maar ik zie dat niet zitten om terug te laten foefelen in dat gat, zou dat niet zo kunnen genezen? Ik moet vrijdag een zware fysiek inspanning doen en ik ben bang dat dat niet gaat lukken? Ik ben ook al AB aan het nemen van woensdag? Kun je dan wel een ontsteking krijgen?
zo, 05/23/2004 - 22:02 Permalink
matje

Bedankt! Ja, blijkbaar zal het zowel iets zijn. Weet er iemand dat dit doeltreffender is dan meerdere malen spoelen? En moet dat dan terug uit dat gat gehaald worden? En moet hij dan echt eerst terug verdoven en de wonde reinigen? Hoelang duurt het vooraleer de pijn een beetje beter wordt?
zo, 05/23/2004 - 22:54 Permalink
matje

Kben deze morgen met grote schrik teruggegaan naar de tandarts, het was dus inderdaad alveolitis, hij heeft mijn kaak verdoofd, de wonde uitgekuisd en er inderdaad bruinige draadjes ingestoken gedrenkt in jood. Nu (hout vasthouden) is de verdoving uitgewerkt en heb ik geen noemenswaardige pijnen meer!!!!!!! Hopelijk kan de wonde nu goed genezen en gaat de ontsteking verdwijnen. Bedankt in ieder geval voor de raad!
ma, 05/24/2004 - 20:05 Permalink
matje

Vandaag zijn er al veel stukjes van die bruine brij uit dat gat van mijn tand gekomen,kan dit kwaad? Heb ook terug een beetje pijn, is dit normaal? Ik hoop dat dit niet opnieuw begint te ontsteken en ik nog eens terug naar de tandarts moet?
di, 05/25/2004 - 19:15 Permalink