TANDVLEES, pijn pijn pijn, iemand een idee???

Author:
woozie
Posted:
ma, 05/24/2004 - 13:20
Hoi
Ik heb het volgende probleem. Ongeveer een maand geleden kreeg ik last van bloedend tandvlees, bijna niet meer mogelijk om mijn tanden te poetsen. Zelfs met eten begon het te bloeden. Na een bezoek aan de mondhygienist die het heeft proberen te reinigen heb ik dik een week moeten poetsen en spoelen met "spul" (sorry even de naam kwijt). tandvlees was wat rustiger. Terug gegaan naar mondhygienist die zei dat ik weer kon beginnen met gewone tandpasta. Paar dagen later was het weer terug. Bloedend tandvlees ook door de dag heen. Ik weer teruggebeld, hebben ze een kweek gemaakt om te kijken of het een bacteriele infectie is. Ben nog aan het wachten op de uitslag. Kreeg ondertussen ook last van "wit spul" in mijn mond en dacht zelf aan een schimmelinfectie. Weekendtandarts gegaan omdat ik verrekte van de pijn. Deze tandarts dacht dat het aftes waren maar gaf me toch medicatie mee voor schimmelinfectie. Deze heb ik nog niet gebruikt omdat ik de uitslag van de kweek af wil wachten. De weekend tandarts gaf ook aan wel op te letten met de medicatie omdat het het daadwerkelijke prbleem kan maskeren. Nog steeds verrek ik van de pijn, bloedend tandvlees, rood etc. Mijn gebit is goed gereinigd volgens de mondhygienist en ik hou het goed bij (ook aldus de mondhygienist) (elektrisch poetsen, stoken, ragertjes, weliswaar met veel pijn en bloeden gepaard). Wordt een beetje nerveus van het wachten op de uitslag, dus vroeg me af of hier mensen zijn die er iets van afweten? Enig idee wat ik kan hebben?

Ik heb geen gaatjes, vroeger wel veel antibiotica gehad. Ik rook. Nogmaals er is geen tandsteen meer te vinden op mijn tanden of in de pockets. Wat kan het zijn?
Lieneke

Zo te horen heb je ANUG; Acutie Necrotiserende Ulcererende Gingivitis.
Dat weet ik natuurlijk niet zeker omdat ik het niet kan zien.
Het is moeilijk uit te leggen wat het precies is. Dus ik ga even opzoeken of ik een duidelijke tekst kan vinden.
Tot zo!
ma, 05/24/2004 - 13:42 Permalink
Lieneke

Ik ga je even een persoonlijk bericht sturen...als je bovenaan deze pagina kijkt zie je dan staan in blauwe lettertjes: je hebt 1 nieuw bericht..daar moet je op klikken.
ma, 05/24/2004 - 13:44 Permalink
Sarah

hallo.ik heb een grote vraag!!
ik draag al 2 jaren een beugel maar gisteren heb ik plots dikke tandvlees
gekregen door mijne beugel misschien omdat de tandarts dat de hard heeft aangespand en nu heb ik mijne beugel uitgedaan
is dat een goeie oplossing
zo niet graag dan antwoord terug :lol:
bedankt daaaaag :smt006
ma, 05/24/2004 - 17:58 Permalink
CD

Het beste is om ff een afspraak te maken bij de tandarts. Het komt niet te goede aan de behandeling om de beugel zelf uit te doen.
ma, 05/24/2004 - 18:32 Permalink