Vraag voor tandarts Pijn in kaak

Author:
Trixie
Posted:
do, 05/13/2004 - 17:03
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd last van mijn kaak. Mijn huisarts dacht aan een kaakholte ontsteking ben hier ook voor behandeld maar de pijn is er nog steeds. Heb ook het gevoel dat het uit een kies onderin kan komen maar weet dit niet zeker. Het lijkt niet echt op en zenuwonsteking ( voor zover ik mij kan herinneren, heb dit al een keer gehad namelijk ). Maar toch. De kies is vijf jaar geleden gevuld een groot gat, de kies is dus hol eigenlijk. Een jaar later brak de helft van de kies af. Ik heb nu dus een halve kieswand en de onderkant van de kies de rest is vulling. de kies is alleen gevoelig met spoelen. Wat denkt u zou het toch een ontsteking kunnen zijn? en zoja dan heb ik hier mijn eigenlijke vraag, kan de kies dan verwijderd worden, want ik heb niet zoveel zin om het stukje kies dat er nog is te laten behandelen en dan weer te laten repareren, hij is namelijk nu al 3 keer open geboord....

Ik hoop spoedig iets te horen. Alvast bedankt
Trixie

Hallo,
Ik las nou net ook iets over osteomyelisis.... De pijn in de kaak is eigenlijk wel verdacht dichtbij ( kan niet precies aanwijzen waar ) de plek waar begin 2003 een verstandskies is verwijderd ivm een abces moest deze eruit gesneden worden... Ik kan de pijn ook niet echt direct linken met de kies waar ik over sprak in mijn vorige bericht.... Kan de tandarts dit zien als hij een foto maakt?? Ik moet namelijk de 27e toch voor een controle.... Ikzelf denk toch wel dat het 2 verschillende problemen zijn. en aan de kaakholte ontsteking twijfel ik.... Is dit ook een mogelijkheid? De pijn is niet overheersend het is meer zeurend eigenlijk...
vr, 05/14/2004 - 23:02 Permalink
dj

Hoi Trixie..

Weet je wat het is, dit soort vragen is helaas moeilijk te beantwoorden. Dit is zelfs zo voor je huisarts en tandarts, en vooral de laatste heeft toch meer informatie (en houdt normaal gesproken ook rekening met een kaakholteontsteking).
Veel van de dingen die je zelf aangeeft dat het zou kunnen zijn daar kunnen wij niet zoveel meer op zeggen dan: "het zou kunnen".

Je geeft redelijk veel info en alle beetjes helpen, dat wel. Wanneer is die kies gevuld? Waarmee? Wanneer is welk soort pijn begonnen?

Misschien is er later wel iemand hier die er toch iets zinnigs van kan zeggen, dat zou kunnen, alhoewel het toch vaak wat speculeren blijft. We zijn wel benieuw hoe het verder gaat hoor! Succes ermee...

Doeg,
di, 05/18/2004 - 11:37 Permalink
Trixie

De kies is gevuld met witte vulling, verder niets speciaals geloof ik. De pijn in de kaak is ca 3 weken geleden begonnen. De gevoeligheid in de kies was er een half jaar geleden al maar foto's wezen niets uit, dus geen ontstekingen ed dus gingen we er vanuit dat het om gevoelig tandvlees ging; spoelen dus dat hielp echter nu niet meer. de kies, althans wat ervan over is, is wel iets verkleurd, dood???. Hoe meer ik erover praat hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het twee verschillende problemen zijn!
Ik ga maandag voor controle en ik laat wel een foto maken en dan laat ik het wel horen. Ik ben benieuwd! 1 ding weet ik wel zeker als die kies weer wat mankeert dan laat ik hem eruit halen, want dit schiet niet op hihi. In ieder geval bedankt voor je reactie en ik laat het wel horen.
wo, 05/19/2004 - 13:40 Permalink
Trixie

Nou zojuist bij de ta geweest. De vulling is los gebarsten van de kies. De twee problemen hebben geen verband met elkaar. 22 juni gaan we hem repareren, heel simpel zei ie dus ik doe het maar...
ma, 05/24/2004 - 14:26 Permalink
Missy66

Gelukkig dat het dan allemaal nogal mee valt en dat je weet wat er aan de hand is zodat er ook wat aan gedaan kan worden...
Heel veel suc6 voor de 22ste en laat ons weten hoe het verlopen is...

Groetjsssss
ma, 05/24/2004 - 14:43 Permalink