pijn aan tand

Author:
kersje
Posted:
zo, 05/23/2004 - 18:51
2 en halve week geleden is er bij mij een kleine kies getrokken, links boven. Dit om ruimte te maken voor een beugel.
En nu doet vanaf gisteren de tand die daarnaast ligt, de hoektand, opeens veel pijn. Ik kan er niet meer mee kauwen. Eerder deed dit nog niet echt pijn, maar voelde ik het wel af en toe kloppen. Weet iemand hoe dit kan? Want aan de rechterkant is laatst ook een kies getrokken, en daarbij had ik dit helemaal niet. En als ik binnenkort de beugel boven krijg, moet ik er niet aan denken dat dit nog zoveel pijn doet :( .
kersje

Auww het blijft maar pijn doen..
Kan er iets niet goed zijn, of moet ik nog maar even afwachten? Het doet nu drie dagen pijn... normaal heb ik wel veel geduld maar hierbij niet echt.
ma, 05/24/2004 - 16:44 Permalink
Missy66

hallo Kersje...

Moeilijk te zeggen dus als er iets niet goed is...
Het zou kunnen dat je hoektand wat mee heeft gekregen doordat de kleine kies getrokken is en juist daarom wat gevoelig is.
Het kan misschien ook dat de wortels elkaar geraakt hebben, ik probeer ook maar mee te denken hoor, ben tenslotte geen deskundige hierin.
Maar als je echt last blijft houden bel dan even je tandarts, die heeft wellicht vooraf foto's gemaakt...? en kan je misschien een duidelijk antwoord geven...

Ik heb na mijn behandeling van afgelopen dinsdag ook een beetje een "raar" gevoel in een kleine kies (deze zit naast al de andere getrokken kiezen en hechtingen) en die kleine kies heeft dus een nieuwe witte vulling gekregen... het doet geen pijn maar voelt anders als de andere kies die een nieuwe vulling kreeg... ik ga daar ook vanuit dat het ff anders voelt door het vele gerommel in mijn mond...

Dus probeer het ff aan te kijken en anders je Tandarts bellen, lijkt mij verstandiger...
Sterkte
ma, 05/24/2004 - 16:52 Permalink