ontsteking aan wortelpunt???help!

Author:
angsthaas2
Posted:
vr, 05/28/2004 - 22:19
wie kan mij helpen?
Van de week is er een stukje van mijn kies afgebroken (afgelopen zaterdag). Ik was op vakantie en heb tot vandaag gewacht met naar de tandarts gaan. Kreeg pas gisteravond voor het eerst een beetje zeurende pijn en wilde niet te lang wachten dus vandaag spoedafspraak.
er bleek een stukje van mijn vulling gebroken te zijn en de kies is hersteld, fluitje van een cent. er is echter ook een foto gemaakt en volgens de arts was het een geluk dat mijn kies was gebroken want ik heb ook een beginnende infectie aan de wortelpunt. De tandarts was een vervanger, mijn eigen was er niet en ik kon deze overigens heel vriendelijke en aardige man (niet nederlands) helaas niet helemaal goed volgen. In de betreffende kies heb ik ooit een WKB gehad en daarom was het volgens hem onmogelijk om zelf iets aan de beginnende ontsteking te doen. Hij heeft me nu een verwijsbrief voor de kaakchirurg gegeven. Die zou dan een gaatje maken en de boel schoonspoelen ofzo? Is dit nu een apexresuctie oid zoals ik lees op het forum. en is dat dan wel een plan als het niet altijd lukt? Kan iemand mij hier een antwoord op geven? en vertellen hoe dat in zijn werk gaat?
Baal enorm want dacht na nieuwe vulling van alle ellende af te zijn en ben al zo vreselijk bang voor de tandarts dus HELPPPPP!
Moon

waar jij het over hebt is een apexresectie. Dit wordt inderdaad door de kaakmeneer uitgevoerd. Bij deze behandeling haalt de kaakchirurg inderdaad je tandvlees open om zo beter bij de wortelpunten te kunnen om deze af te sluiten en ontstekingsvrij te maken....

Kijk ook even op deze link en als je op deze site onder apex of apexresectie zoekt, krijg je al veel informatie/vragen vanaf het forum!!!

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=1874&forum=1

Suc6!

Groetjes Monique
za, 05/29/2004 - 09:31 Permalink
Timmerman

Een behandeling aan de wortelpunt valt mee, echt. Ik heb er in januari 2 tegelijk gehad. Hoop geduw, maar je voelt niets. Ook napijn heb ik niet gehad, wel een zwelling.
Maar ik heb overigens al meerdere keren een wkb gehad die overnieuw moest worden gedaan, dus dat kan wel hoor.
zo, 05/30/2004 - 14:59 Permalink