Enorme kiespijn

Author:
Richard
Posted:
di, 06/01/2004 - 00:17
Heb sinds vanmiddag last van enorme kiespijn. Kwam bij vlagen, maar sinds vanavond 9 uur is het echt heftig. Heb al 1 ibuprofen (200 mg) en 2 paracetamol (500 mg, met coffeine helaas, daardoor gaat slapen natuurlijk minder snel). Maar telkens zijn die dingen na een uur uitgewerkt. Durf nu niet nog meer te nemen, want je mag maar 6 per dag.

Heb dit eerder gehad in september 2003. Was toen een ontsteking linksboven, achterste kies. Daar zat een heel groot gat, die is dichtgeboord door de tandarts, maar omdat het gat zo groot was heb ik nu toch blijvend last. Toen is het opgelost met een antibiotica kuur: amoxicilline, waardoor de ontsteking daadwerkelijk weggegaan is.

Beetje dom van me: sinds 2 dagen heb ik nieuwe tandpasta uitgeprobeerd die er zeker schuldig aan is, ThermoMed een whitening pasta terwijl ik normaal zonder problemen Elmex Sensitive gebruik.

Weet niet wat nu nog te doen behalve wakker blijven en hopen dat ik straks omval van de slaap. Tandarts kan ik pas om 9 uur bellen morgenochtend. Hoop dat ik het dan opnieuw kan oplossen via die antibiotica kuur want ben geen liefhebber van boren.

Iemand tips om deze vreselijke nacht door te komen???
Richard

Even een update. Uiteindelijk sliep ik pas rond 2 uur. Valt nog mee bij nader inzien. 't Gaat nu beter (afkloppen!) maar voel me enorm moe en versuft door die paracetamols etc.
Ga straks een doosje Naproxen kopen, just in case dat het vannacht weer gaat beginnen.
Had me voorgenomen meteen de tandarts te bellen maar als de pijn redelijk over is, is het moeilijk jezelf daaraan te houden.
Ben overigens net verhuisd, dus heb ik nu een reden een nieuwe tandarts in de binnenstad te zoeken. Ga gewoon een afspraak maken voor binnenkort. Iemand ervaringen met goede tandartsen in A-dam Centrum die gespannen patienten, zoals ik, goed kunnen helpen? Ik hoor het graag.
di, 06/01/2004 - 10:33 Permalink
de digitale tandarts

Er zijn genoeg tandartsen in Amsterdam die patienten aannemen, durf de stap te nemen en bezoek een tandarts!
Kiespijn heeft over het algemeen een andere oorzaak dan het wisselen van tandpasta, laat je gebit daarom goed onderzoeken.
di, 06/01/2004 - 14:19 Permalink