Kies getrokken, wat gaat er met het gat gebeuren?

Author:
Juffie
Posted:
za, 05/29/2004 - 12:13
Ja, ook hier een angsthaas.
Gisteren bij de kaakchirurg geweest (een hele vriendelijke overigens)
en er is een kies getrokken (boven links, derde kies vanaf het midden geteld)
Ik zit nu nog met napijn.
Heb zowaar een vervolgafspraak bij de tandarts gemaakt [overwinning].

Maar ik heb dus nu een joekel van een gat.
Wat gaat daar mee gebeuren, blijft dat een gat?
:roll:
Moon

Het is logisch dat er een gat zit. Een kies zit in je kaak gegroeid en als die eruit gehaald wordt, dan hou je inderdaad een vrij groot gat over. Dat gat groeit vanzelf dicht (kan wel even duren hoor). Als het een kies in het zicht is, dan zal de tandarts waarschijnlijk een kroon, brug of implantaat gaan plaatsen!

Sterkte!

Groetjes Monique
za, 05/29/2004 - 12:57 Permalink
kaatje

hoi Juffie,

bij mij zijn ook ooit 2 kiezen getrokken en bij mij duurde het ongeveer een week voordat het goed dicht ging groeien(de eerste paar dagen was het nog erg 'zacht') . De tandarts heeft bij mij toen geen 'vervanging' geplaatst omdat mijn overige kiezen het toen goed konden opvangen (kauwen enzo) en ook het kaakbot is niet erg geslonken. Bij mij zie je het wel maar dan moet ik eerst mijn mond flink opentrekken.

liefs, kaatje
ma, 05/31/2004 - 15:31 Permalink
Juffie

Bedankt voor zover.
Je ziet het gat ook niet, of ik moet mijn mond heel ver open doen (doe ik toch niet graag).

Ik blijf ook nog zo'n napijn hebben trouwens
wanneer stopt dat?
Niet van het wondje, dat zit goed dicht, ik verlies al hechtingen,
maar wel in mijn wang (bot?)
ma, 05/31/2004 - 17:39 Permalink
Juffie

dat spoelspul van de kaakchirurg...
Ik krijg er zo'n pijn van in mijn tong (lijkt wel open) en zwarte vlekken op mijn tong.
En ook ineens terugtrekkend tandvlees...?
Kan dat zomaar ineens?
wo, 06/02/2004 - 10:09 Permalink
de digitale tandarts

Het spoelmiddel van de kaakchirurg is waarschijnlijk een chloorhexidine spoelmiddel en heeft als bijwerking o.a. een wat gevoelige tong/ slijmvliezen en (weg polijstbare) donkere verkleuringen op gebitselementen en tong.

Het middel geneest juist tandvleesontstekingen, dus terugtrekkend tandvlees zou alleen kunnen ontstaan als ontstoken en dus gezwollen tandvlees zijn normale proporties weer aanneemt.
wo, 06/02/2004 - 11:20 Permalink