Bij mijn parodontitis status werd bij 2 (of drie?) kiezen furcatie I geconstateerd.
Ik ben vergeten m'n tandarts te vragen of ik die kiezen vanwege deze furcatie anders moet reinigen? Weet iemand dat hier?
Daarnaast ander vraag: M'n parodontitis wordt in de eerste instantie in 4 sessies gereinigd (1x week). Heeft het zin om gedurende deze periode met Perio-Aid te spoelen? Sinds de diagnose is gesteld flos, stoker en rager ik als een bezetene en spoel ik ook met listerine. Vraag is of gedurende deze reiniging de genezing van m'n tandvlees extra kan bespoedigen middels chloorhexidine.
Gr. Darkyduck
Ik ben vergeten m'n tandarts te vragen of ik die kiezen vanwege deze furcatie anders moet reinigen? Weet iemand dat hier?
Daarnaast ander vraag: M'n parodontitis wordt in de eerste instantie in 4 sessies gereinigd (1x week). Heeft het zin om gedurende deze periode met Perio-Aid te spoelen? Sinds de diagnose is gesteld flos, stoker en rager ik als een bezetene en spoel ik ook met listerine. Vraag is of gedurende deze reiniging de genezing van m'n tandvlees extra kan bespoedigen middels chloorhexidine.
Gr. Darkyduck
Perio-aid adviseer ik altijd wel bij het soort behandeling dat jij krijgt. Het nadeel alleen van chloorhexidine is dat het aanslag geeft op de tanden en soms smaakverlies geeft. Ook kan de tong gaan verkleuren. Gelukkig is dit alles wel reversibel. Ik zeg altijd dat het een ondersteuning is, niet een vervanging van....als het erg vervelend is om het te gebruiken dan mag de patient ermee stoppen.
Als een bezetene alles schoonmaken kan ook een beetje te veel van het goede zijn: de kans dat het tandvlees dan gaat terugtrekken is dan groter.
Dus: gewoon elke dag tussen de tanden reinigen en twee keer per dag poetsen is voldoende.
Ik koop morgen wel een fles Perio-Aid, ik wil er alles aan doen om m'n tandvlees stabiel te krijgen...