Hallo Allemaal,
Ik heb een groot probleem en denk dat alleen jullie me echt begrijpen! Ook ik ben extreem bang voor de tandarts. Ik ben nu drie jaar niet geweest en heb pijn, veel pijn. Ben ook erg boos op mezelf dat ik dan maar niet bel naar een tandarts. Ik durf niet en leg de lat telkens hoger.
Ik heb een gat in een kies linksboven en linksonder een verstandskies die in mijn kaak is gegroeid. Nu kan ik sinds gister niet meer eten, waar het gat zit is het gaan ontsteken. Daar kan ik dus niet op kauwen, ik heb een ontstekingsremmer gekregen van de huisarts om de pijn een beetje te stillen... Hij begrijpt mijn angst gelukkig heel goed. Het zal wel een lang verhaal worden maar dit is mijn moment van bang worden geweest:
Ik was 16, nooit bang voor de tandarts, en had een klein gaatje. Of een stagiaire het mocht vullen. Mocht wel, liet dit altijd wel toe. Nou, zou 's middags met mijn moeder de stad in dus ze ging voor het eerst (zij is ook extreem bang) mee naar de tandarts. Hij begint te boren, raakt mijn zenuw maar boort door...Des te eerder was hij klaar. Ik had niet om een verdoving gevraagd.
Omdat ik het uitschreeuwde van de pijn ging hij me dan toch nog verdoven. Alleen hij verdoofde mijn hele mond, van voor naar achter, links en rechts met als gevolg dat ik mijn tong bijna inslikte.
De tandarts kwam binnen lopen, sleurde me overeind en ik moest de rest van de dag met een gewichtje aan mijn tong lopen. Echter het gat was nog niet gevuld, kon niet meer liggen. De andere dag zou het gevuld worden maar omdat ik extreem veel verdovingen had gehad was het beter om dit zonder te doen. Resultaat, erg erg erg veel pijn want mijn zenuw was de dag ervoor geraakt.
Uiteindelijk gevuld, ik kreeg een ontsteking. Pijn pijn pijn! Maar durfde vanaf dat moment niet meer naar de tandarts.