Ik heb in maart een wortelkanaalbehandeling gehad, die begin mei is afgerond. Toen heb ik geen verdoving meer gehad en voelde ook helemaal geen pijn tijdens de behandeling.
Na ongeveer een week kreeg ik toch weer last van diezelfde kies en dat gaat dus niet over. Als je er tegenaan tikt, dan doet het op een bepaalde plek echt zeer.
Hoe kan dat, als de zenuw helemaal weggenomen is?
Wie heeft er advies?
Na ongeveer een week kreeg ik toch weer last van diezelfde kies en dat gaat dus niet over. Als je er tegenaan tikt, dan doet het op een bepaalde plek echt zeer.
Hoe kan dat, als de zenuw helemaal weggenomen is?
Wie heeft er advies?
Maar misschien moet je toch nog even terug naar de tandarts als het over een week nog erg zeer doet...
:smt006 Groetjes
1 Er kan dus nog een resterend stukje zenuw in een zijkanaaltje zitten.
Maar wat ik me ook kan doorstellen dat meespeelt:
2 Er zit nog steeds een stuk zenuw tot aan de apex (wortelpunt), die is nooit weggehaald..
3 Het tandvlees rondom de apex zou gevoelig kunnen zijn, daar zitten ook zenuwen in.
4 Er zitten nog wat meer strukturen rond de apex (ophangvezels en een membraan).
5 Ook denk ik dat op er wel een beschadiging of infectie van het kaakbot kan zijn. Volgens mij zitten er in het bot geen zenuwen maar botbeschadigingen/infecties kunnen natuurlijk wel pijn opleveren.
Doeg,