Ik heb drie weken geleden een apexresectie gehad bij een voortand. Na een week was ik weer in staat om mijn mond goed te bewegen. (vooral lachen deed zeer, als een boer die kiespijn heeft). Alles ziet er goed uit. Ik liet de resectie doen vanwege jarenlange tandpijn. Op de foto's was niets te zien, toch bleek er een klein onstekinkje. De kaakchrurg heeft alles netjes gerepareerd. Maar nu voel ik de hele tijd mijn kaak, op de plek van de resectie en daarboven. Ook mijn neuswortel is nog erg gevoelig. Ik heb sinds de resectie nog drie keer een aanval van tandpijn gehad, een stuk minder dan voor die tijd, maar het blijft dus gevoelig.
Is dit normaal of kan het zijn dat de tandwortel ernaast ook is aangetast?
Tanden staan wat scheef tegen elkaar in de kaak. De tand ernaast is twijfelachtig of de zenuw nog leeft.
Moet ik nu terug naar de tandarts?
Cijferaar
Is dit normaal of kan het zijn dat de tandwortel ernaast ook is aangetast?
Tanden staan wat scheef tegen elkaar in de kaak. De tand ernaast is twijfelachtig of de zenuw nog leeft.
Moet ik nu terug naar de tandarts?
Cijferaar
Ik heb ook een apex gehad, 2 keer zelfs. Helaas heeft de 2e keer ook niet geholpen, na 10 dagen was defistel al weer terug. De ontsteking is blijkbaar erg hardnekkig :( .
Apex-resecties hebben geen hoog success-percentage, helaas. Het kan zijn dat ook bij jou de apex niet geholpen heeft, maar evengoed kan het zijn dat je kaak nog gewoon erg gevoelig is. Om kort te gaan, 3 weken is nog erg vroeg om er echt iets van te kunnen zeggen. Ik neem aan dat jouw kaakchirurg een controle afspraak met je heeft gemaakt voor over een half jaar ?
Als de pijn weer erger wordt zou ik toch adviseren kontakt op te opnemen met de kaakchirurg.
Sterkte, BlueDive
Verder niet. Normaal gesproken bezoek ik de tandarts één keer per jaar, dat vindt hij voldoende.
cijferaar
OK, het argument past zich aan :smt002 : Als de pijn weer erger wordt zou ik toch adviseren kontakt op te opnemen met de tandarts.
Overigens, uit nieuwsgierigheid: wat zijn parcod en corodyl voor middelen ?
BlueDive
Na 2x mijn kroon eraf te hebben gehad, blijft er ergens diepweg een ontsteking zitten. Vandaar dat bezoek aan de kaakchirurg. Als ik jullie verhalen zo lees, schiet ik er dus niet écht mee op????
Is de behandeling qua na-pijn te vergelijken met het verwijderen van een verstandskies bij een kaakchirurg?
Corsedyl is een mondspoeling om alle bacterien te weren, en parcod weet ik niet... :oops: ik zal het zo eventjes opzoeken...
hier op het forum kan ik het niet vinden.. google dan maar eventjes proberen...
Nou op internet staat een gebruiksaanwijzing over hoe je met een computer progamma moet handelen :lol:
whaaahahah nou DT enzo... die kunnen het wel be-antwoorden...
Groetjes :smt006
:smt006 Monique
Die 0,05 is het percentage (de hoeveelheid) van de Chloorhexidine die in de de Perio-aid zit. Dat spoelmiddel heet perio-aid mantainance ('onderhoud' in het frans).
Dat heb ik niet gezegd. De behandeling heeft natuurlijk wel zin, anders zouden ze hem niet doen, maar het is geen ingreep die gegarandeerd het probleem oplost. Er zit een ontsteking in jouw kies, schrijf je, en daar moet je zeker wat aan laten doen, dus het bezoek aan de kaakchirurg is absoluut een goed idee.
Hij zal eerst een afspraak maken om te kijken naar de staat van de kies; waarschijnlijk kan hij je dan ook een indicatie geven van het slagingspercentage.
Sorry, dat weet ik niet, ik heb m'n verstandskiezen nog. Kijk anders op de volgende link voor een topic over (na)pijn bij een apex:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=2845
Bij de betreffende tand heb ik 32 jaar gelden een zenuwonsteking gehad, die met een wkb en een aantal weken penicilinne in de tand behandeld is.
Acht jaar gelden brak de tand af door zwakte en heb ik een stiftkroon gekregen. Vier jaar geleden begonnen de eerste pijnklachten, die periodiek dagelijks waren (sooms een paar maanden niet en dan wel) en hevig waren. De tandarts kon nooit een oorzaak vinden. Geopperd werd ook dat stress (ik heb een burnout gehad) invloed heeft. Daarnaast slik ik sinds drie maanden Depakine preventief tegen zware migraine. Naar mijn idee helpt dit ook tegen de tandzenuwpijn. Ik heb nog wel last na de apex, maar niet meer dagelijk en niet meer zo heftig.
cijferaar