hallo allemaal. :smt006 Ik heb vorige week dinsdag een kies laten slijpen waar een kroon opkomt. Nu is mijn kies nog steeds gevoelig, vooral na het eten dan moet ik elke keer een paracetamol nemen. Voelt niet lekker. Tevens kreeg ik tijdens het happen pijn aan een kies in de onderkaak. Die doet nu nog steeds pijn. Kan ik aan de tandarts vragen daar naar te kijken voordat ik komende dinsdag er weer naar toe moet om de 2 volgende kiezen te slijpen voor kronen ??? Hoe kan het dat de kies onder pijn ging doen tijdens het happen ?? Ik wist niet wat me overkwam zeg. Is dat een gaat ofzo ?? Je leest hier trouwens wel heel erg veel klachten over kronen, word er bang van. Ik heb geen wkb gehad in de kies waar die kroon nu dinsdag opkomt. Volgens mij tandarts is dat lang niet altijd nodig en een kies waar de wortels nog van intact zijn is sterker zegt mijn tandarts klop dat ??
Problemen met tanden en kiezen
Even een vraag, hoeveel kronen krijg je dan. En waar.... Mijn vriendin heeft een brug gekregen vorige jaar 18 feb. 2003, heeft geen pijn gehad aan de beslepen kiezen (ze heeft de brug recht boven, achter).
Heel raar, nog nooit van gehoord. Maar goed, het kan toch. Messchien dat iemand anders ermee meer ervaring heeft.
Groetjes Senna.
Een berichtje voor Lies
Ik heb je verhaal gelezen dat je een kroon krijgt. Maar wat ik een beetje een raar verhaal vind (en dat ligt niet aan jouw hoor) is dat jij met een geslepen kies rond loopt en die als ik het goed begrijp ook nog eens gezond is, en er PAS volgende week een kroon op komt. Wat heb ik medelijden met jouw. Is toch logisch dat je kies zo gevoelig is zeg! Tuurlijk is het niet nodig als jouw kies gezond is om een wortelkanaalbehandeling te doen. Je laat je toch ook niet zomaar in een gezond lichaamsdeel snijden! Toch? Maar wat ik niet helemaal snap is dat jij geen zogenaamde "noodkroon" erop hebt gekregen. Nou ligt mijn situatie wat anders maar ik heb voor een paar weken geleden een ongelukje gehad waardoor mn voortand is gebroken (en aan die tand had ik vorig jaar een WKB gehad) en ik kreeg toen een stifttand die in mn wortel is gezet en een tijdelijke kroon bevestigd. En sinds gisteren heb ik mn echte kroon gekregen. Maar de tandarts heeft mij absoluut niet met een stompje rond laten lopen. Nou had ik er ook geen last van gehad omdat de zenuw in mn wortel door de WKB toch al dood was. Maar ik kan me voorstellen als ik jouw verhaal zo lees dat je flinke pijn hebt.
Ik wens je in ieder geval sterkte toe voor a.s. dinsdag en als je zo'n pijn blijft houden bel je de tandarts toch gewoon op. Je bent baas over je eigen lichaam hoor en als die pijn verholpen kan worden ga je er toch niet nog een week meer rond lopen.
Succes en groetjes van Yvonne
Het staat inderdaad niet in het bericht van Lies hierboven, maar ik heb af en toe contact met haar en ik weet dat zij wel een noodkroon heeft gekregen, hoor.
:smt006 Monique
Het is inderdaad zoals Minique schrijft, ik heb wel een noodkroon natuurlijk, sorry was ik ff helemaal vergeten erbij te zetten. :roll: Anders zou ik het inderdaad niet uithouden van de pijn. Ik ga zometeen dan ook even naar de tandarts om er naar te laten kijken. Blijkbaar kan een noodkroon soms gevoelig zijn het ik begrepen uit artikeljes op deze site. Ben benieuwd wat de tandarts er van zal zeggen. Een kroon kan b.v. ook te strak zitten geloof ik of ergens kieren, lekken heet dat geloof ik. Meer kan ik er nu niet over zeggen, straks wellicht meer hierover. Ik laat in elk geval nog iets van me horen. Bedankt voor de reactie's. :smt006