Hallo !
Vandaag ben ik naar de kaakchirurg geweest, omdat ik 3 weken na een afgeronde wkb nog steeds heftige pijn heb aan mijn behandelde kies.
De soort pijn varieerde deze weken, maar de laatste tijd overheerste met name de grote druk van onder de vulling (alsof die gaat exploderen!) en een vurige pijn (alsof het daar in brand staat).
Ik dacht dat het een 'snij-afspraak' zou worden, maar na het bekijken van mijn mond en een foto, meende de kaakchirurg een kaakbijholte ontsteking aan 1 kant te zien. Helaas had ik net een (voor een kaakbijholte ontsteking) minder geschikte penicilline-kuur afgerond: amoxilline en ik moet nu 2 weekjes wachten voordat ik met een geschiktere kan beginnen. Het zou misschien ook vanzelf minder kunnen worden.
Meer info hierover heb ik reeds gevonden:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=208&highlight=bijholte
Mijn vraag is:
* Hebben meer mensen dit gehad en hoe is dit afgelopen / genezen ?
* Weet de digitale tandarts misschien of de kies inderdaad zo heftig kan opspelen (druk en vurige pijn), terwijl de wkb gewoon geslaagd is ?
Ik had er nog niet eerder van gehoord .....
Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.
Groetjes,
Anne
Vandaag ben ik naar de kaakchirurg geweest, omdat ik 3 weken na een afgeronde wkb nog steeds heftige pijn heb aan mijn behandelde kies.
De soort pijn varieerde deze weken, maar de laatste tijd overheerste met name de grote druk van onder de vulling (alsof die gaat exploderen!) en een vurige pijn (alsof het daar in brand staat).
Ik dacht dat het een 'snij-afspraak' zou worden, maar na het bekijken van mijn mond en een foto, meende de kaakchirurg een kaakbijholte ontsteking aan 1 kant te zien. Helaas had ik net een (voor een kaakbijholte ontsteking) minder geschikte penicilline-kuur afgerond: amoxilline en ik moet nu 2 weekjes wachten voordat ik met een geschiktere kan beginnen. Het zou misschien ook vanzelf minder kunnen worden.
Meer info hierover heb ik reeds gevonden:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=208&highlight=bijholte
Mijn vraag is:
* Hebben meer mensen dit gehad en hoe is dit afgelopen / genezen ?
* Weet de digitale tandarts misschien of de kies inderdaad zo heftig kan opspelen (druk en vurige pijn), terwijl de wkb gewoon geslaagd is ?
Ik had er nog niet eerder van gehoord .....
Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.
Groetjes,
Anne
Het schijnt idd nogal eens voor te komen dat mensen met ontzettende kiespijn bij de tandarts komen en dat die dan al een neus/bijholteontsteking constateert, dus dat is op zich niet vreemd.
Jammer dat je een poosje moet wachten met de volgende antibioticakuur, maar in ieder geval weet je nu iets meer en is er een (hoogstwaarschijnlijke) reden voor deze pijn.
Sterkte en beterschap!
:smt006 Monique
Wat een apart probleem zeg! Maar wellicht betekent dat wel dat je er verder zonder kaakoperatie vanaf kunt komen. Ergens op de site heb ik gelezen dat van sommige kiezen/tanden de wortels tot in de kaakholten kunnnen groeien meen ik. Zo vreemd klinkt het dus ook weer niet. Kom je de weken nog een beetje door met die pijnlijke kies? Is het een beetje te onderdrukken met gewone pijnstillers? Mijn pijn lijkt steeds verder af te nemen. Kan al weer gewoon kauwen. Ik durf echter nog niet te vroeg te juichen. Ik wens je het allerbeste en ben benieuwd hoe het verder gaat met de antibioticakuur die je krijgt.
Groetjes Riny.
Groetjes,
Anne
ps Ik hoop dat de digitale tandarts nog langs dit berichtje komt. Ben benieuwd hoe zoiets af kan lopen ...
Zo zie je dat het een beetje grijs gebied is. Ik hoop dat je klachten verder blijven afnemen!
Hoewel ik eerst niets dacht te voelen van een kaakbijholte-onsteking, is er de afgelopen 2 dagen een fikse keelontsteking doorgebroken.
De kiespijn is deze dagen echter fors afgenomen. Ik sta er na ruim 3 weken pijn echt van te kijken ! Ik was al helemaal van een wortelpuntbehandeling uitgegaan.
Wellicht is er hoop !
Ook voor mensen die nogal verkouden oid zijn na een wkb en veel pijn hebben.
groetjes Riny.
Problemem met tanden en kiezen
Waar krijg je dan de kroon, ik moet binnenkort ook gaan voor 1 brug en 1 a 2 kronen.... Laat mij eens weten hoe dat gaan zo een behandeling. Ik hoor het dan wel, via een berichtje of een prive berichtje.
Alvast bedank voor het beantwoorden.
Groetjes Senna.
Ben benieuwd, hopelijk is straks alles lekker achter de rug ...
Succes !
Anne :D
Ik ben zo goed als klachtenvrij Anne, ik kan gewoon kauwen. Heel soms voel ik nog wel eens iets heel vaag, het is niet echt pijn meer te noemen. Hoop dat dat ook snel verdwijnt. Er zit nog steeds verbetering in dus. Het is nu 10 dagen geleden dat de wkb is afgerond. Zal natuurlijk laten weten hoe het precies loopt en wanneer de kroon eindelijk definitief geplaatst kan worden. Hoe gaat het nu met jouw napijn? Neemt het nog verder af? Is de antibiotica nog nodig?
Het gaat om een kies linksboven Senna. Half maart werd deze kies afgeslepen als voorbereiding op het plaatsen van een kroon. Dat was nodig omdat er in januari een stukje van de kies was afgebroken en daardoor het element te zwak werd om zonder kroon verder te kunnen. Na het afslijpen moest ik happen om de vorm voor de kroon te bepalen. Het was eerst de bedoeling dat het zonder wkb kon. De wortel ging echter opspelen door het aflijpen van de kies. Dat was pech hebben natuurlijk. Als geen wkb nodig is ben je veel eerder van alles af. Misschien dat het bij jou zonder kan. Ik zou aan de tandarts vragen wat hij precies van plan is zodat je weet wat je ongeveer kan verwachten. Ik heb al een aantal kronen. Indien mogelijk laat ik liever niet meer dan een kies tegelijk afslijpen, als je pijn krijgt is het vaak zo moeilijk te bepalen waar dat precies vandaan komt. Toen mijn tandarts is begonnen met de kronen is het meest urgente element eerst behandeld. In ca 4 jaar zijn 6 kronen gezet op de kiezen met de grootste vullingen. Nu ben ik dus bezig met de 7e kroon. Met een beetje geluk is dat voorlopig de laatste kroon, verder is mijn gebit redelijk gaaf. Of dat met een brug ook mogelijk is de elementen in verschillende sessies te slijpen weet ik niet, want je moet natuurlijk happen voor de twee elementen tegelijk voor de brug neem ik aan. Mijn ervaring is dat het de ene keer zonder napijn verloopt en dat het de andere keer wat langer duurt voor het allemaal in orde is. Het is vooral een kwestie van volhouden dan. Dit forum is een hele steun voor als het een beetje tegen zit of als je bang bent voor de behandeling. Gelukkig ben ik niet bang voor de behandelingen zelf. Ik heb ook een erg aardige en begrijpende tandarts. Als ik echter thuis zit en de na(pijn) komt opzetten ben ik niet zo een held helaas. Ik kan slecht tegen de onzekerheid en zie dan soms spoken om het zo maar uit te drukken. Succes en sterkte met het plaatsen van de brug en kronen Senna.
groetjes Riny
Ik heb je een priveberichtje gestuurd maar ben in verwarring of het wel is aangekomen. Ik heb toen nog een maal op OK gedrukt maar kreeg geen melding dat het zou zijn verzonden. Of ik heb het over het hoofd gezien. Het kan dus ook dat je het 2x hebt ontvangen. Excuus in dat geval. Zucht! Ik ben een digibeet helaas.
groetjes Riny.
Problemen met tanden en kiezen
Ik heb geen prive berichtje gekregen, sorry.
Groetjes Senna.