last van voortand

Author:
marjonb
Posted:
wo, 06/16/2004 - 11:03
Na een pijnklacht 2 maanden geleden is er een foto gemaakt van mijn voortand daar is niets op te zien.De klacht die ik hou is drukkend -kloppend gevoel in mijn tand.Tandarts neemt geen actie want er is geen pijn.Verder is mijn tandvlees waar de wortel overheenzit gevoelig als ik er over wrijf een licht zeurderige pijn.
De tandarts denkt aan een fistel maar dat komt er vanzelf uit zegt hij.
Kan iemand mij raadgeven.Is dit zo?
Moet ik hiermee blijven lopen of een second opinion?
Graag advies hartstikke bedankt.
Marjon
joek

Klinkt in mijn (niet-professionele) oren als een ontsteken zenuw. Die gaat niet vanzelf over, daar moet een wkb aan gebeuren.
Maak je maar niet druk, hoor. Als het goed verdoofd is, voel je daar niks van.
Ik had ook zo'n drukkend (maar ook pijnlijk) gevoel, op de foto was niets te zien. Maar toen de ta aan de wkb begon, bleek de zenuw toch al afgestorven te zijn. Dus ik zou er bij je ta op aan dringen, dat hij wat gaat doen.
Sterkte.
Joke
do, 06/17/2004 - 09:33 Permalink
minique

Een ontstoken zenuw is niet te zien op een foto zolang die ontsteking binnenin de tand of kies zit, heb ik begrepen. Pas als de ontsteking onder de kies zit (dus bij de wortelpunt), dan wordt het zichtbaar. Maar dan ben je meestal al een tijdje verder!

Is de pijnklacht 2 maanden geleden ergens door ontstaan, bijv. doordat er een vulling is vervangen of heb je een klap op je voortand gehad? Wanneer heb je dat drukkende/kloppende gevoel?

Sterkte in ieder geval!

:smt006 Monique
do, 06/17/2004 - 09:41 Permalink
marjonb

Hallo Monique

Kiespijn begon plotseling achterin en werd heel hevig verplaatst naar mijn voortand.
De tandarts heeft wat van mijn tanden afgevijld want daar stond druk op,en inderdaad de pijn verdween na 1 1/2 dag.
Maar de rest vd klachten zijn gebleven.
Marjon
za, 06/19/2004 - 17:19 Permalink
Mignon

Naast een wortelpuntontsteking zouden deze klachten ook kunnen wijzen op een ontsteking van het tandvlees of op overbelasting. De afgelopen dagen is overbelasting vaker ter sprake gekomen op dit forum. Overbelasting kan onder andere ontstaan tgv knarsen of klemmen. In sommige gevallen is het heel moeilijk de oorzaak van een pijnklacht te achterhalen. Als je klachten toenemen zou ik wederom contact opnemen met je tandarts zodat hij een foto kan maken of een aantal testjes kan doen om de oorzaak aan te wijzen.

Grts, Mignon
za, 05/03/2008 - 02:48 Permalink