Hallo
Mijn verstandskies rechtsonder is aan het door komen en sinds dien bijt ik vaak op me wang, is dat normaal?
Groetjes Marjolijn :smt006
Mijn verstandskies rechtsonder is aan het door komen en sinds dien bijt ik vaak op me wang, is dat normaal?
Groetjes Marjolijn :smt006
http://www.tandarts.nl/html/verstandskies/verstandskies.php
Niet geheel doorbreken of scheef doorbreken, waardoor ze niet goed schoongehouden kunnen worden en/of op niet meer goed dicht gebeten kan worden/ op wang bijten.
Groetjes Marjolijn
Ik heb dat ook gehad bij het doorkomen van mijn verstandskies en ook nog lang daarna. Er is toen een behoorlijke ontsteking (zeg maar mega aft) op mijn wang gekomen. Ik heb hem er toen uit laten halen!! Dat was een behoorlijke opluchting!!
Daar ben ik nou juist zo bang voor... want elke keer als ik eet dan heb ik ineens me wang tussen me kiezen en dat doet behoorlijk pijn.
Ik heb al 1 weg moeten laten halen omdat hij scheef door kwam en daar beet ik ook elke keer op me wang maar me tandvlees raakte ontstoken.
Ik heb daardoor nu ook een aft zitten echt volop irri!
Was het ook bij jou in de onderkaak of boven kaak?
Groetjes Marjolijn
Mijn klieren waren ook behoorlijk opgezet. Mijn dokter zag de aft bij het kijken in mijn keel. hihihi die schrok zich lam!! Hij was zo groot als een euro munt en ik kon hem niet zien. Hoe ik ook mijn best deed!
Nee de mijne is nog niet groter dan een 1 eurocentje dus er is blijkbaar nog niks aan de hand (hoop ik)
Dat lijkt me echt niet fijn als je te horen krijgt dat alle vier de verstandskiezen eruit moeten, bij mij zijn ze boven al door, ze zitten wel scheef maar ik heb er verder geen last van.. ik heb alleen veel probelemen in de onderkaak als ze doorkomen, de vorige die er al uit was als ik me tong er al op legde schoot ik in de lucht van de pijn, en ik kon niet slapen voordat ik een naproxen heb ingenomen, en ja als het uitgewerkt was begon het liedje weer opnieuw, en op een gegeven moment kon ik geen harde dingen meer eten en hier was ook precies hetzelfde probleem mee begonnen, dat is elke keer op me wang bijten en een aft in me wang... maar ik zie het ECHT niet zitten om weer naar de kaakchirurg te moeten :(
Want toen ik de verdoving kreeg deed dat echt gemeen pijn terwijl ik bij de tandarts nooit pijn heb, misschien verschil in injectienaalden!!??
En ik voelde de vloeistof zo me lichaam in worden gespoten echt een smerig gevoel, dan lijkt het mij dat ie het niet met beleid heeft ingespoten.
:smt006
Alleen het eten was erg irritant in het begin, eerste dag zat ik alleen vloeibaar te eten, en de rest gewoon normaal maar geen harde dingen ofzo.
Ik denk dat de vloeistof te snel is ingespoten, dan voelt het idd heel pijnlijk. Als de tandarts/kaakchirurg het heel rustig inspuit, dan hoef je er heel weinig tot niets van te voelen. M.a.w. hoe langzamer, hoe beter! Maar de ene tandarts/kaakchirurg kan dat beter dan de andere.
:smt006 Monique