Is het trekken van een normale kies pijnlijker na afloop dan bij een verstandskies. Ik heb al mijn verstandskiezen laten trekken en nu moet dus een normale kies getrokken worden. Wel is dit een tand met kroon erop en de wortels zijn al eens afgezaagd of zo. Er zit wel een mega onsteking onder maar ik heb daarvoor al penniciline. Mijn tandarts hoopt dat dat de pijn wat zal verminderen.
Helaas heb ik nu wat ervaring opgedaan in het laten trekken van kiezen.
Mijn ervaring: bovenkaak twee verstandskiezen en gewone kies laten trekken, geen pijn.
Onderkaak: een verstandskies met zenuwdodendwatje, gedaan door overijverige tandarts :cry: twee dagen erna moeten laten trekken vanwege onuitstaanbare pijn. Resultaat: geen pijn.
Onderkaak: een verstandskies , met, echt waar, een wortelkanaalbehandeling erin. Resultaat: pijn,pijn,pijn, erna, niet tijdens het trekken alhoewel dat een hoop gepeuter en een hoop tijd kostte.
Ik wens je veel sterkte in iedergeval, maar ga maar niet van het ergste uit :smt002
Ik zou me er niet te druk om proberen te maken als ik jou was!
:smt006 Monique
Groetjes,
Joke
Heel vervelend voor je, ik had het al eerder gelezen, maar had niet het idee dat ik iets voor je kon betekenen, vandaar dat ik niet had gereageerd.
Het is best al een tijdje geleden, hoor, dus ik moet even reconstrueren. Ik had toen alveolitis, bij mij was zowel rechts als linksonder (die verstandskiezen waren tegelijkertijd getrokken) de bloedprop uit het extractiegat verdwenen, waardoor er vuil in kon komen. De napijn van het trekken werd eerst steeds minder, maar 2 dagen na het trekken werd het weer erger. Het trok door m'n hele onderkaak (paracetamol hielp niet) en ik kreeg zo'n hele vieze, muffe smaak. Een week na het trekken heb ik een de bel getrokken. Een vervanger heeft er toen een of ander ontsmettend goedje in gedaan (nu achteraf denk ik dat dat jodoform moet zijn geweest) en ik moest zoveel keer per dag een tijdje op een gaasje gedrenkt in waterstofperoxide bijten. Weer bijna een week later ben ik weer teruggegaan, toen was mijn eigen tandarts er weer, de holte werd schoongespoten en ik kreeg een monoject mee om het zelf thuis een aantal keer per dag schoon te spuiten. Omdat 1 kant duidelijk beter werd en de andere kant niet, ben ik nog een keer teruggeweest en heeft de tandarts het nog eens schoongespoten en daarna werd het snel beter. Het schoonspuiten van de extractieholte heb ik nog een aantal weken moeten volhouden. Ik heb geen antibiotica gekregen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt...
In ieder geval heel veel sterkte, Joke!
:smt006 Monique