Op mijn kies is 6 weken geleden een wortel kanaal behandeling gedaan.
De zenuw pijn is verdwenen maar de kies blijft gevoelig. Het is geen zenuwpijn maar een zeurderige pijn.
De zenuw pijn is verdwenen maar de kies blijft gevoelig. Het is geen zenuwpijn maar een zeurderige pijn.
Dus laten we hopen dat het over gaat!
Joke
waar komen ze vandaan ????
Ik zit zelf al aan een frame te denken (na zo'n drie maanden pijn).
Maar wie weet?
Groetjes,
Joke
kun je beschrijven wat voor soort pijn jij voelt ?
Wat voor pijn: tja, als ik opsta en ga lopen, gaat soms ineens die kies zeer doen. Of hij doet al de hele dag een beetje zeer. Het is geen hele erge pijn, maar wel aanwezig.
Soms krampt het ook rond de wortel.
Hij lijkt wel een beetje gevoelig voor warm en koud.
Wel vaag, allemaal, he?
Ik heb overigens bij die kies ook behoorlijk ontsteken tandvlees. Volgens mij heb ik daar ook behoorlijk last van.
Sterkte met de kiezen
Joke
Pijn na 3 maanden nadat iwortelkanaalbehandeling.
Hij heeft de kies opengemaakt en opengelaten. Als hij op mijn nek drukte, dan kwam de pus via het wortelkanaal naar buiten.
Na die week is alles nabehandelend en afgevuld met cement.
In mijn bovenkaak is toen ook 1 van de vijlen afgebroken, maar dat was niet erg volgens de tandarts.
Na een periode van meerdere weken met enorme pijn was ik op een gegeven moment gelukkig weer pijnloos.
Nu zijn we echter een aantal maanden verder en beginnen beide kiezen weer op te spelen. Ik voel mijn klieren rondom mijn keel trekken, heb een zeurderig gevoel in mijn kaak en ik kan niet meer bijten zonder pijn.
Heb door alle nare behandelingen en de pijn echter weinig zin om me met mijn tandarts in contact te zetten.
Vraag: Kan er bij een wortelkanaal iets in de kaak terecht gekomen zijn dat nu weer aan het ontsteken is. Of kan het kanaal slecht afgesloten zijn, waardoor er bacterieen in de kaak gekomen zijn. Kunnen het restanten bacterieen zijn die nu weer actief geworden zijn.
Kan ik van de pijn afkomen zonder allerlei nare behandelingen, bijvoorbeeld met een penicilinekuur.
Wat is uw advies wat ik moet doen.