Slijtage tanden

Author:
Nadesh
Posted:
wo, 07/07/2004 - 22:57
Hallo allemaal,

Ik knars al heel lang 's nachts op mijn tanden.
Van mijn tandarts heb ik een plastic bitje gekregen om mijn tanden te beschermen.
Op de één of andere manier presteer ik het om hem als ik slaap uit mijn mond te halen.
Ik heb er dus niet zoveel aan en ondertussen slijten mijn tanden steeds meer.
Is er nog een andere oplossing?
Nou heb ik nog een vraag.
Mijn tanden zijn door het knarsen echt een stukje korter geworden daardoor is het soms net of ik mijn kunstgebit niet in heb, vooral als ik mijn tanden opelkaar zet.
Is deze schade te herstellen en word dat dan vergoed door de verzekering of zijn dit dan kosten die je zelf moet betalen?
Ik hoop dat er iemand is die mij antwoord kan geven?

Groetjes Nadesh
Ricky

Hallo Nadesh,

Heb je al geprobeerd om de splint al een paar uur voor het slapen in te doen. Soms "wen" je er dan gemakkelijker aan en doe je hem in je slaap niet zo gauw uit.

Succes, Rick :wink:
do, 07/08/2004 - 13:50 Permalink
Nadesh

Hallo Rick,

Het vreemde is dat het een tijdje wel goed gegaan is, maar ik zou het kunnen proberen.
Ik hoop dat het werkt.
Heb jij misschien antwoord op die andere vraag die ik stelde?
In ieder geval bedankt voor dit antwoord!

Groetjes Nadesh
do, 07/08/2004 - 21:14 Permalink
Ricky

Ik ben bang dat het onder de normale behandelkosten zal vallen. Dus als je niet verzekerd bent voor normale tandheelkundige kosten, dan zal dit helaas waarschijnlijk ook niet vergoed worden.

Je kunt natuurlijk altijd proberen..... :wink:

Groeten, Rick
vr, 07/09/2004 - 08:38 Permalink
Nadesh

Hallo Rick,

Ik heb het meteen nagekeken, in mijn polis staat 100% vergoeding tandarts kosten tot een maximum van 500 euro per jaar.
Vraag me wel af of dat wel genoeg is?
En wat kunnen ze eigenlijk aan mijn tanden doen?
Groetjes Nadesh
za, 07/10/2004 - 14:07 Permalink
de digitale tandarts

Het verhogen van de beet door kronen of on/uplays is een zeer uitgebreide behandeling en zal vele malen uw maximum vergoeding per jaar overschrijden.

Des te meer reden om verdere slijtage te voorkomen!
za, 07/10/2004 - 14:47 Permalink
Nadesh

Hallo Rick,

Tja, daar was ik al bang voor.
Toch wel een probleem dit, af en toe heb ik pijn in die tanden die zo
versleten zijn.
Maar het is net wat je zegt, je kunt het altijd proberen.
Bedankt voor de antwoorden!
groetjes Nadesh
za, 07/10/2004 - 18:12 Permalink
vV

Wellicht valt dit onder bijzondere tandheelkundige hulp. Alle splints die ik bij de verzekering heb aangevraagd worden hieruit vergoed. De gevolgen van parafunctie (knarsen/klemmen) dus wellicht ook. Over het algemeen lukt het mijn fysiotherapeut overigens de mensen die ik verwijs met dit soort klachten effectief te behandelen zodat de oorzaak zelf beheersbaar wordt. De enkeling die vervolgens nog een splint nodig heeft heeft voorzover ik weet ook recht op vergoeding van andere kosten die hiermee samenhangen.
ma, 07/12/2004 - 08:27 Permalink
Nadesh

Hallo vV,

Bedankt voor het antwoord.
Ik hoop dat dit voor mij een oplossing is?
Dat zou fantastisch zijn.
Ik ga er meteen achter aan.
Groetjes Nadesh
ma, 07/12/2004 - 13:40 Permalink