en dan nu het positieve verhaal van Kaatje

Author:
kaatje
Posted:
do, 07/01/2004 - 22:10
Hallo!

het is achter de rug en ik ben weer helemaal blij! Het is me inderdaad 100% meegevallen. Van te voren was ik superzenuwachtig, maar eenmaal in de praktijk was ik redelijk kalm. (zonder dormicum of valium!)
Waarschijnlijk omdat ik zoiets had dat er toch geen weg meer terug was...

Eenmaal in de behandelkamer werd ik al wat nerveuzer, vooral het gedeelte met de naald vond ik wat minder maar na een paar tellen, als hij afgeplakt wordt voel je daar ook weinig meer van. En de narcose vond ik in 1 woord geweldig! Je voelt je heerlijk wegzakken en daarna merk je gewoon helemaal niets meer (terwijl ik er van te voren nog zo bang voor was!).

Na een half uur werd ik wakker gemaakt en waren de kiezen gevuld, tandsteen verwijderd en zat mijn plaat er al in. Nou een ding, voor de volgende keer hoop ik echt dat ze een pleister op mijn mond plakken als ik net uit narcose kom want mijn god wat kwam er een onzin uit mij! Ik heb iedereen tig keer bedankt, inclusief mensen in de wachtkamer(?), en ik scheen ook opeens geen naaldenfobie meer te hebben, ik wilde hem er zelf uithalen...en meer van die dingen waar ik dus zelf echt niks meer van weet. :oops:
Eenmaal in de auto bij Best-West maar het kan ook Boxtel zijn (?) kwam ik weer bij mijn positieven en heb toen aan een stuk door mijn nieuwe tandjes bewonderd in de spiegel want ze zijn MOOI!!!! Ik kan nu ook alleen nog maar lachen! :smt040
Ben echt helemaal gelukkig!

Van napijn heb ik ook nog niet veel last gwhad. Ja het voelt heel vreemd aan in mijn mond en hier en daar drukt het erg en mijn tandvlees jeukt nog wat. De enige 'pijn' die ik voel is een soort van fantoompijn want ik voel mijn meest ontstoken tand nog steeds pijn doen( nou die tand ligt nu in Kerkrade...) dus dat kan helemaal niet. Eten gaat ook nog wat moeizaam, ben al anderhalf uur bezig aan hetzelfde tomatensoepje en hij is nog niet op, maar voor de rest ben ik echt supersupersupergelukkig met mijn weer gezonde tanden en mooie glimlach!

Veel liefs van Kaatje :smt006

ps Thane' had jij toevallig via Veronique de groeten aan mij gedaan? Jammer dat we elkaar mis zijn gelopen! Nou meis, ik ben in ieder geval ook erg benieuwd naar jouw verhaal!
Bliepmiep

LOL! Grappig moet dat geweest zijn zeg, mensen in de wachtkamer bedanken!
Geeft het wachten toch nog wat leuks...

Heel erg gefeliciteerd met je mooie nieuwe tanden, je mag er trots op zijn!!
do, 07/01/2004 - 22:43 Permalink
thané

hihihhi Nee jij hebt mij de groeten gedaan, ik zei wel: oh wil je ze de groetjes terug doen maar ze moest lachen en zei dat je al weg was!!

Ja erg hé die onzin die je allemaal uitkraamt als je bij komt, ik sta ook echt te kijken van wat mijn vriend me verteld hoor! tjonge.....Ik heb ook gezegt dat ik pijn in m'n bek had :oops: dat vind ik zo erg. En ik heb een paar keer om een spiegel gevraagd????? die ook iedere keer weer gekregen uiteraard??????? en in de auto toch nog zeggen; waarom wilde ze me nou geen spiegel geven??????

Onderweg twee extran's gedronken en daar kwam ik echt van bij, we zijn zelfs gestopt voor een bak koffie, daar had ik zo trek in en een honger dus deze muts bestelde er ook maar een broodje zalm bij.....tja niet gedacht dat dat zo moeilijk ging.Koffie goot ik ernaast :oops:

Maar....we hebben mooie tandjes en nu kunnen we eindelijk lachen!! :smt040

Vind het ook jammer dat ik je niet gezien heb. Hoe laat was jij aan de beurt? Ik heb trouwens ook niet in de wachtkamer gewacht.

Liefs Thané
do, 07/01/2004 - 22:50 Permalink
Missy66

Lieve Kaatje...

Ook heerlijk om jou positieve verhaal te lezen meis...
Heel erg geweldig dat jij ook zo blij bent en niets ervan hebt geweten.... en dat je heerlijke onzin eruit gegooit hebt...
Mijn vriend hadden ze daar ook al voor gewaarschuwd en die is normaal al wat gewend van mij hahaha
Maar mijn "onzin" bleef uit... ik heb wel wat gebrabbelt maar dat was meer zoiets van "dat ik niet in de rolstoel wou en zelf wel kon lopen" hihi... waarop Veronique toen zei "ja en dan op je mooie tanden vallen" no way dat doen we niet haha...

Toppie meissssssssssssssss geniet ook jij deze zomer en laat je bekkie stralen...
Liefssssssssss en knuffffffffffffff Carin
do, 07/01/2004 - 23:48 Permalink
nina

Hoi,

Wat fijn zeg dat het allemaal achter de rug is. Nu kan je meepraten over hoe geweldig kerkrade is..........weer een ervaring rijker! Geniet heerlijk van je mooie gebitje.......alleen de zomer.......waar blijft ie!!!!!!!!!!

Lieve groetjes en sterkte,
Nina
vr, 07/02/2004 - 10:15 Permalink
Missbine

Lieve Kaatje.

Gefeliciteerd kanjer!!!!!!!
Hartstikke goed.
Geniet van je overwinning en het feit dat je weer lekker kan stralen.

Veel liefs Sabine :smt006
vr, 07/02/2004 - 14:49 Permalink
kaatje

Hallo!

bedankt voor jullie lieve berichtjes! Iedereen krijgt trouwens een hele dikke kus van mij want zonder jullie zat ik nu ook niet met van die mooie gezonde tandjes! :smt003

Het is nu een dag later en ik ben nog steeds dolgelukkig al heb ik nu wel wat napijn, want mijn prothese zit nogal strak, sterker nog het ding krijg ik niet uit want hij zit muurvast. Nou ja komt vast wel goed. Ik loop in ieder geval nog steeds de hele dag te lachen en blij te wezen

hihihhi Nee jij hebt mij de groeten gedaan, ik zei wel: oh wil je ze de groetjes terug doen maar ze moest lachen en zei dat je al weg was!!

Nou Thane' ik weet er nog steeds helemaal niks van maar bedankt dat je de groetjes terug hebt gedaan! Nu je het zegt ik schijn ook om de vijf seconden om een spiegeltje te hebben gevraagd en ik bleef maar roepen hoe mooi ik het vond terwijl ik met mijn ogen dicht zat... wat erg.
Ik kwam daar echt binnen als een bang timide klein meisje en na de narcose had ik echt de grootste leuterverhalen, lekker brutaal was ik ook, dus ik schaam me ook de ogen uit mijn kop. Maar ja, ze zullen daar toch wel wat gewend zijn? (hoop ik aarhghhhh)

Kerkrade is in ieder geval een geweldige oplossing voor mensen die bang zijn en ik ben blij dat ik dat nu ook kan bevestigen!

groetjes en liefs, Kaat :smt035
vr, 07/02/2004 - 15:47 Permalink
-Jeroen-

Haa Kaatje !!

Gefeliciteerd meid ! Nu ben je er idd lekker vanaf. Ik had deze week weinig tijd, anders had ik wel wat vaker op het forum gekeken.

Bij eventuele nabloedingen moet je met de wond hard in een opgerolde zakdoek bijten (45 minuten), om het bloeden te stelpen. ALs dat niet werkt, dan moet je 45 minuten in een theezakje bijten. In een theezakje zit looizuur, en dat vernauwd de bloedvaten, waardoor je een goeie kans heb dat het als nog dicht gaat.

Het thee zakje werkt echt, want na 1 1/2 dag nabloeden, en niks hielp, hielp het theezakje wel bij mij...

Wat misschien wel noemenswaardig is om te weten, is dat je van de narcose nog een keer koorts kan krijgen na een aantal dagen. Leg dan 2x paracetamol klaar, want dat verlaagt de koorts.

Ik had dinsdag op woensdag nacht 40 graden koorts. En 2 uur na de paracetamol nog maar 38. Ik ben daarna nog wel 2 dagen thuis gebleven van mijn werk om wat uit te rusten. Ik was maandag gaan werken, maar had dat eigenlijk beter niet kunnen doen.

De groetjes in kerkrade kwamen trouwens van mij. Leuk dat veronique daar nog aan had gedacht.

Zeg nog succes met eventueel uitzieken.

Groetjes Jeroen
za, 07/03/2004 - 09:45 Permalink
-Jeroen-

Haa Thané!!

Jij ook gefeliciteerd met je grote stap !

Net als kaatje ben jij er nu ook vanaf.

Veel succes met uitzieken en plezier met je "nieuwe" gebit !!

Groetjes Jeroen
za, 07/03/2004 - 09:47 Permalink
Missy66

Enne hoe gaat het met de dame's Thané & Kaatje...?
Alles goed met jullie herstel...?

Hele fijne zondag allemaal en iedereeen de groetjes,
Liefsssss Carin
zo, 07/04/2004 - 12:41 Permalink
kaatje

Hoi Carin,

het gaat echt super! Ik ben zo trots op mijn gebit! het ziet er eindelijk goed uit en sinds die tanden eruit zijn voel ik me ook een stuk beter lichamelijk. Waarschijnlijk omdat de ontsteking nu bezig is met
genezen..(?)
ik voel me echt helemaal toppie! Heerlijk hoor, weer breeduit lachen wetend dat je weer een gezond gebit hebt! :smt001

dikke KUS, kaatje
ma, 07/05/2004 - 09:51 Permalink
Missy66

Heel erg fijn meis...
Ik ben ook supertrots op je dat je de stap gezet hebt...
Je lichaam gaat nu idd vast anders reageren en de ontsteking zal genezen...

Dikke kuss terugjes meissss
Liefsss Carin
ma, 07/05/2004 - 13:56 Permalink
admin

Lieve Kaatje,

ik ben dan wel wat laat, maar kan het niet laten om je te feliciteren met je gezond gebit. Natuurlijk ook een flinke schouiderklop voor die moedige stap. Ik ben oprecht blij dat we weer en kanjer in ons midden hebben die net als velen anderen die grote stap hebben gezet. Kaatje, geweldig meid. Heel veel plezier met je gezonde mondje :smt040 .

Marcel
ma, 07/05/2004 - 19:24 Permalink
kaatje

De groetjes in kerkrade kwamen trouwens van mij. Leuk dat veronique daar nog aan had gedacht.

Hee Jeroen,

(ja sorry late reactie hihi) kwamen de groeten van jou??? huh? nu snap ik er helemaal niks meer van wie nou wie de groeten heeft gedaan.....
Maar in ieder geval dank je wel, wat lief! :smt112

Liefs en kuz, Kaatje

ps. Paracetamol heb ik al naast mijn bed liggen voor het geval ik ook nog koorts krijg, heb er gelukkig nog niks van gemerkt, maar voor het geval dat..... :smt078
di, 07/06/2004 - 17:20 Permalink
-Jeroen-

Geeft niet Kaatje, beter laat dan nooit :-)

Hoe gaat het met je nu alles weer een tijdje geleden is ?

Groetjes Jeroen
di, 07/13/2004 - 08:31 Permalink
kaatje

hee Jeroen!

het gaat hartstikke goed met mij. In het begin was het zeker wel wennen maar ik voel hem nu al niet eens meer zitten. En het ziet er echt zó mooi uit, ben helemaal blij met mijn gerenoveerde en gesaneerde en opgeleukte gebit!
Ik heb ook nog steeds geen koorts gehad, joepie!
Hoe is het met jou verder, ook nog steeds helemaal gelukkig met je gebit?
Wat vonden je collega's ervan?

Liefs, Kaatje :smt039
di, 07/13/2004 - 08:52 Permalink
-Jeroen-

Ha die kaatje !

Hier ook alles goed. Ik heb nog wel last van 1 kies die zeer doet als ik er te hard mee kou, maar dat kan komen omdat die geen stevigheid meer heeft doordat gat van de verstandskies.

Voor de rest is alles mooi aan het dichtgroeien en worden de gaten steeds ondieper.

De vullingen zijn wel diep gezet, want ik ze zijn erg gevoelig voor warm en koud, maar dat word vanzelf minder.

M'n collega's stonden er wel van te kijken, 4 verstandkiezen in een keer eruit.

Maar het gaat dus allemaal goed :-)

Liefs Jeroen
di, 07/13/2004 - 09:26 Permalink