Ervaringen met vaste beugel op latere leeftijd

Author:
E®win
Posted:
ma, 07/12/2004 - 12:23
Binnenkort laat ik een vaste boven- en onderbeugel plaatsen.
Wie heeft dit ook gedaan op wat latere leeftijd, ik ben zelf 32 jaar, en wat zijn je ervaringen daarmee?
Viel 't mee of tegen, in verband met eten e.d.? Zijn de tanden achteraf blijven staan zoals na de behandeling?
Graag hoor ik jullie ervaringen!
Groetjes Erwin

P.s. wat hebben jullie betaald? ik ben 365 euro kwijt voor het vooronderzoek, 800 euro voor het plaatsen van de beugel en 60 euro per maand gedurende de beugelperiode.
Cezan

Hoi Erwin,
Ik ben 46 en heb kort geleden 15 maanden een vaste beugel onder en bovenbeugel gehad. De eerste en tweede maand vond ik wel pijnlijk, daarna weinig last meer gehad. Het eten went, bepaalde dingen heb ik niet gegeten (harde en/of kleverige dingen), het schoonmaken is bewerkelijk. Toch zou ik het weer doen, want de ongemakken duren slechts een korte periode in je leven en het is uiteindelijk het resultaat dat jaren telt. :D
Om de positie van de tanden vast te houden is er bij mij onder een spalk geplaatst en boven draag ik 's nachts een retainer(losse nachtbeugel). De retentie is inderdaad een balangrijke zaak, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat e.e.a weer gaat verschuiven.
Het vooronderzoek was bij mij wat goedkoper, de andere kosten komen ongeveer overeen. Overigens zijn hier standaardcodes/-tarieven voor.
Succes gewenst en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groeten, Cezan
di, 07/13/2004 - 15:45 Permalink