HELP einde traject (geslaagde apex en wkb), nog steeds pijn

Author:
roos1970
Posted:
do, 07/22/2004 - 15:02
Beste,

Ik heb in een kies rechtsboven 2 maanden geleden een wkb gehad. De tandarts zei dat deze geslaagd is. Omdat ik hevige pijn bleef houden, heb ik 3,5 week geleden een apex gehad onder het mom de laatste stap. Veel was er toen niet te zien helaas. Ook volgens de kaakchirurg was de wkb goed.

Ik heb nog steeds pijn en ben vandaag naar de kaakchirurg geweest. Hij zei dat dit absoluut niet kan, omdat alles er goed uit zag, inclusief foto. De kiezen ernaast zijn inmiddels ook als oorzakers van problemen uitgesloten. Hij had de mededeling dat hier alles stopt. Ook het trekken van de kies heeft volgens hem en de tandarts absoluut geen nut. Hij had het over een soort ingebeelde pijn, maar wilde hier bij navraag niet verder op ingaan, behalve dat het psychisch was. Hij had geen alternatieven of andere doorverwijzigingen.

Ondertussen blijft de redelijk hevige pijn af en aankomen, branderig en 'snijderig'; ik lig er 's nachts vaak wakker van. Nu na dit nieuws word ik een beetje wanhopig. De bus stopt hier gewoon !

Wat moet ik doen ? Afwachten en afwachten ?
Zijn er mensen die hier meer van weten of ook gehad hebben ?

Dank jullie alvast heel erg,
Roos-Anne
roos1970

ps
Ik vergat te zeggen dat ik sinds een paar weken ook een erge druk en pijn op mijn rechterborst voel. Weet niet of jullie dit iets zegt; misschien door de pijn en spanning ?

Roos-Anne
do, 07/22/2004 - 15:04 Permalink
Yael

Hoi,

He, ik las zonet je verhaal , wat een ellende die kiezen :(
Ik heb de laatste tijd enorm wat te stellen gehad met mijn kiezen, de ene werd gerepareerd en vervolgens begon een andere kies op te spelen etc.
Dit geeft enorm veel stress, net zoals jouw wkb. Je wilt er vanaf zijn, die wens heb je als je bij de tandarts vandaan komt, maar helaas is soms het tegendeel waar en zo ben je er maar mee bezig. Ook omdat je intussen andere lichamelijke klachten hebt denk ik ook dat het psychisch is.
Als de tandarts en de kaakchirurg de wkb geslaagd vinden dan moet dat haast wel zo zijn, lijkt me. Misschien dat het wat tijd nodig heeft.
Misschien kun je, als die kies je weer dwars zit, iets gaan doen wat je gedachten in bezit neemt, zoals een spelletje op pc?
Ik wens je heel veel sterkte, vooral omdat ik heel goed weet hoe vervelend dit is. :smt006
vr, 07/23/2004 - 22:15 Permalink
roos1970

Dank je wel voor je lieve reactie Yael.
Ik denk eigenlijk ook dat ik psychisch de napijn nu wat aan het voeden ben. Doordat een periode de pijn werkelijk zo erg was (oa als gevolg van een bijholte-ontsteking die nu weg is), denk ik dat ik in een soort vicieuze cirkel van pijn en spanning terecht ben gekomen. Ik probeer hier nu uit te komen door mezelf rustig te houden, maar dat stemmetje schreeuwt soms zo hard: maar stel dat het nu echt wat is en dat ze het gewoon niet zien. Zucht :wink: ik moet wat meer vertrouwen hebben.

Ik wens jou echt alle succes met 'de kettingreactie' van je kiezen ! Opdat het snel weer allemaal heerlijk rustig is.

Groetjes, :smt006
Roos-Anne
vr, 07/23/2004 - 23:49 Permalink