Kronen en beugel

Author:
Pieterjan
Posted:
za, 07/17/2004 - 20:47
Wie of wie heeft daar ervaring mee of weet of dat uberhaupt kan?
DarkyDuck

Je vraag is nogal vaag en vrij ruim dus niet echt goed te beantwoorden.

Op deze site staat verder wel erg veel informatie over kronen, bruggen (en implantaten)

Een greep:

Kronenfolder van het Ivoren Kruis
http://w3.nigz.nl/docfiles/IO1125Kronen%20en%20Bruggenweb.pdf

Implantaatinformatie
http://www.tandarts.nl/html/implantaten/inleiding.php

Verder zou je ook het forum kunnen nazoeken naar informatie of je vraag wat specifieke stellen?

Helpt dit je wat verder??
ma, 07/19/2004 - 09:52 Permalink
de digitale tandarts

Het is moeilijk om de brackets (slotjes) aan porselein van de kronen te plakken, bedoel je dat?

Er bestaat wel speciale lijm voor, maar dan komen de brackets nog steeds vaak los, maar onmogelijk is het dus niet.
ma, 07/19/2004 - 21:29 Permalink
Pieterjan

Ik heb het over mensen die kronen hebben en daarbij en later een beugel moesten dragen.

Incisor. Heb je er zelf ervaring mee of ken je mensen die zoiets hebben meegemaakt?
di, 07/20/2004 - 00:41 Permalink
marionrene

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zou het ook graag willen weten.
Ik moet namelijk straks ook een blokjesbeugel ( ben 40 jaar) en er zijn een aantal kiezen waar ik beter een kroon voor zou laten maken.
Nu zei de tandarts van de speciale tandheelkunde tegen mij, je moet voor jezelf eens nagaan wanneer je dat doet, want als die kies of kiezen nog verder afbreken dan kan er straks geen kroon op. ik zou natuurlijk het liefste wachten tot de ortho klaar is maar dan ben ik 2 jaar verder.
Maar nu moet ik dus toch eerst nog eens een plan met de tandart gaan maken of ik toch al een kroon of kronen laat zetten en ik was ook bang dat dat niet zou gaan met blokjes. Worden die kronen dan ook in de behandeling meegenomen of worden de kronen dan al recht gezet?
di, 07/20/2004 - 01:09 Permalink
de digitale tandarts

Om kiezen kunnen ook banden worden gezet, die veel steviger vastzitten dan slotjes en dan maakt het veel minder uit of er een kroon of geen kroon zit.

Misschien is het handig om eerst een consult bij een orthodontist te hebben voordat je de kronen laat zetten. Misschien wil de orthodontist dat de kronen een bepaalde vorm of diameter krijgen zodat de ortho behandeling makkelijker uit te voeren is. Maar ook met kronen weet een orthodontist vaak wel raad hoor, dus als het echt noodzakelijk is en de tandarts vind uitstel niet verstandig dan is hij degene met de regie.

Succes.
di, 07/20/2004 - 08:58 Permalink
marionrene

Het lijkt mij idd heel verstandig dat de ortho en tandarts dan goed samen werken. Ik ben pas 1 x bij ortho geweest om afdrukken enz te laten maken, maar moet nu eerst fysio voor mijn kaken hebben alvorens ik mag beginnen. En daar kan ik vanaf a.s vrijdag beginnen. YES
Dus die banden zetten ze dan om een kies of kroon zodat het steviger is??
di, 07/20/2004 - 09:36 Permalink
marionrene

Daar moet ik het nu dus over gaan hebben met de tandarts in samenwerking met de ortho. De tandarts vond het een goed idee te overleggen met de ortho, anders werkt dit niet.
Maar dat is in aug, dus ik weet niet of dat kan kronen en een beugel.
Moet de ortho ook nog spreken.
vr, 07/23/2004 - 17:00 Permalink