happen met verdoving

Author:
joek
Posted:
vr, 07/23/2004 - 11:06
Ik moet binnenkort happen. De vorige keer vond ik dit bovenin heel vervelend, moest erg kokhalzen. Nu heb ik gehoord dat de ta dit kan bevriezen? Kennen jullie dit en kan je dat dan gewoon aan je ta vragen?
Of ben ik nu een aansteller :roll:
Joke
rpvdlaan

Beste Joke,

Ik kan ook altijd heel moeilijk happen, maar toch lukt het me meestal zonder te kokhalzen. De enige manier om niet te kokhalzen is je heel goed te concentreren op je ademhaling, en wat er ook gebeurd NOOIT door je mond gaan ademen, want dan gaat het mis. Dus altijd rustig en geconcentreerd door je neus ademen.

Succes,
Robert.
vr, 07/23/2004 - 12:54 Permalink
joek

Ja, dat is wel zo. Maar volgens is er iets waarmee de ta dat gebied achterin kan bevriezen of verdoven. Weet iemand dit?
za, 07/24/2004 - 11:18 Permalink
rpvdlaan

Het is mogelijk om je d.m.v. een spray te laten verdoven. Deze spray wordt bijvoorbeeld ook gebruikt bij een gastroscopie.
za, 07/24/2004 - 12:23 Permalink
Kusia

Wat ik geleerd heb tijdens mijn eerste jaar Mondhygiëne over het happen, is dat de tandarts tijdens een reactie op je kin kan drukken, waardoor het kokken onderdrukt wordt. Bij mij en medestudenten die ook last hadden van het kokhalzen, heeft het geholpen!

Succes!
vr, 07/30/2004 - 22:56 Permalink