Wond in tandvlees naast kies [spoed]

Author:
Wout®
Posted:
zo, 07/25/2004 - 02:43
Ik heb met harde nootjes (japanse mix) eten een stukje noot in me tandvlees gekregen die direct naast de kies erin is gegaan en een wond heeft gemaakt die vrij diep lijkt te gaan, ik kan het slecht zien omdat het de 3de kies van achter is en ik niet me wang zover kan uitrekken om er goed naar te kijken, maar ik dacht dat ik met een cocktail prikker onder de tand kon komen, dat weet ik niet helemaal zeker en ik wil er ook niks verkeerds doen met die cocktail prikker. wat moet ik doen, t is nu weekend en nacht. ik heb geen spoelwater dus ik heb wat water gespoeld, en wil morgen tandarts bellen, maar misschien dat er hier iemand nog kijkt en een idee heeft wat ik direct nog moet doen.

groeten, en ik zal het vervolg posten.
Wout®

Mijn tandarts is op vakantie, en heeft een vervanger die morgen (maandag) 8 uur open is, er is ook een weekenddienst van de gezamelijke tandartsen, maar ik denk niet dat het zo erg is. ik ga dus morgen wel even bellen met die andere tandarts.
zo, 07/25/2004 - 12:52 Permalink
dj

Volgens mij worden dit soort dingen door het lichaam er weer uitgewerkt, dat kan alleen wel even duren. Ik weet alleen niet of het toch een teken zou kunnen zijn voor een probleem met het tandvlees.

Pas op met cocktailprikkers, dat is meestal bamboe en dat is niet direct geschikt voor dit soort dingen en ook niet als tandenstoker. Het kan verschrikkelijk hard zijn, splinteren en de vezels kunnen snijwonden veroorzaken. Een borstel of tandenstokers lijken me veiliger. Spoelen kan vaak goed met lauw zout water.

Doeg,
zo, 07/25/2004 - 16:20 Permalink