Liever kaakchirurg als tandart

Author:
avg309
Posted:
vr, 07/30/2004 - 20:38
Ikzelf heb eerder alle 4 mijn verstandskiezen laten verwijderen bij de kaakchirurg en vervolgens nog moeten laten vullen bij de tandart.
Alleen bij de tandart deed dit ontzettend pijn ondanks de verdoving alleen bij de kaakchirurg merkt ik wel wat van de verdoving?

Nu heb ik last van mijn tand en durf niet naar de tandarts te gaan omdat ik bang ben voor het boren, ik zou veel liever de tand laten trekken bij de kaakchirurg. Hoe kan dit eigenlijk dat ik dat laatste dus wel pijnloos kan gebeuren en ik dat dus wel durf?
Moon

Ik begrijp je angst voor het boren. Het gelijk van de boor is ook niet prettig om van het gevoel van het boren nog maar te zwijgen...
Ik vraag me alleen af waarom zou je een tand of kies laten trekken als je hem ook kan laten vullen. Als je een tand of kies laat trekken ontstaat er een gat die moet worden opgevuld met een kroon of brug...
Volgens mij worden er ook zowiezo geen tanden of kiezen die nog "gezond" zijn getrokken... Ik zou je adviseren om even door de pijnlijke bootappel te bijten en lekker je eigen tand of kies te houden. Eenmaal eruit kan hij er immers niet meer in....

Een verdoving bij het boren helpt vaak prima. Spreek vooraf met je tandarts af dat hij extra bijverdoofd mocht je het toch voelen!

Suc6 en sterkte!
vr, 07/30/2004 - 21:33 Permalink
avg309

Het probleem is juist dat ik dus niets merk van de verdoving wat het zo rottig maakt. Feit dat ik de tand eruit wil is omdat het de achterste tand is (nu achterste eerst was het de verstandskies) en deze is al opgevuld en ik kan de achterste tanden net niet goed poetsen zonder dat ik moet kokhalsen en ze dus niet goed schoon kan houden :-?
Daarom ben ik hem liever kwijt als rijk snap je?
za, 07/31/2004 - 06:38 Permalink
minique

Trekken is nogal drastisch en als het niet echt nodig is zou ik dat zeker niet doen. Overleg even met je tandarts, ook i.v.m. het schoonhouden.
Ik denk dat je het verder even met je tandarts over de verdoving moet hebben.
Ik heb begrepen dat in de onderkaak (weet niet of het bij jou een kies onder is?) veel kiezen worden verdoofd door een prik bij de zenuwbaan. Ik heb het ook weleens gehad dat de verdoving toen niet werkte, maar ik kreeg er toen een verdoving bij (direct naast de kies, zoals ook bij trekken gebeurt) en toen werkte het wel.

:smt006 Monique
za, 07/31/2004 - 07:34 Permalink