Heb 2,5 week geleden verstandskies linksonder laten verwijderen.
Deze is nooit volledig doorgekomen zodat ik soms last had van ontstekingen. Ik knars ook enorm en beet dus telkens mijn tandvlees stuk.
De tand is dus uitgesneden en kwam er niet zo makelijk uit gezien er drie wortels waren en deze stonden helemaal krom.
Ik heb zo'n week brufen 600 genomen en kon echt niet zonder. Maar de pijn kwam er nog steeds door. Ben dan overgeschakeld op cataflam en dit ging beter. Dit heb ik ook zo'n 8 dagen ingenomen en de pijn is eigenlijk zo goed als verdwenen. Alleen de tand voor het gat is nog heel gevoelig.
Na de extractie was mijn wang wel tamelijk gezwollen, en ook had ik links dus precies een dubbele kin. De wang is terug zoals voorheen, maar ik heb nog steeds een halve dubbele kin. Er zit daar ook een harde bobbel, de groote van een muntstuk van 2euro. Het is net alsof hij vastzit aan mijn kaakbeen.
Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik vraag mij af of het een bloedklonter of misschien een opgezette klier zou kunnen zijn?
Als het maar verdwijnt???
Deze is nooit volledig doorgekomen zodat ik soms last had van ontstekingen. Ik knars ook enorm en beet dus telkens mijn tandvlees stuk.
De tand is dus uitgesneden en kwam er niet zo makelijk uit gezien er drie wortels waren en deze stonden helemaal krom.
Ik heb zo'n week brufen 600 genomen en kon echt niet zonder. Maar de pijn kwam er nog steeds door. Ben dan overgeschakeld op cataflam en dit ging beter. Dit heb ik ook zo'n 8 dagen ingenomen en de pijn is eigenlijk zo goed als verdwenen. Alleen de tand voor het gat is nog heel gevoelig.
Na de extractie was mijn wang wel tamelijk gezwollen, en ook had ik links dus precies een dubbele kin. De wang is terug zoals voorheen, maar ik heb nog steeds een halve dubbele kin. Er zit daar ook een harde bobbel, de groote van een muntstuk van 2euro. Het is net alsof hij vastzit aan mijn kaakbeen.
Is dit herkenbaar voor iemand?
Ik vraag mij af of het een bloedklonter of misschien een opgezette klier zou kunnen zijn?
Als het maar verdwijnt???
als je het echt niet vertrouwd kan je altijd nog de behandelende arts opbellen, en een controle afspraakje maken...!
Groetjes Roxanne
en sterkte :smt006
Zou het ook kunnen dat dit een abces is? Of zou dat dan verschrikkelijk veel pijn doen? En zou de wond dan ook niet ontstoken zijn?
Ik ga maandag misschien toch eens bellen en indien nog mogelijk, vlug eens langsgaan voor alle zekerheid. We vertrekken nl. komende woensdag op verlof en ik wil het verlof van mijn gezin niet bederven met mijn eeuwig gezeur.
Mocht je nog tijd hebben voor een antwoordje, graag dan...
Anders laat ik maandag of dinsdag zeker nog iets weten.
:) groetjes,
Sofie
Groetjes!
Vandaag dus naar de stomatoloog gebeld, maar die kon mij geen afspraak meer geven vóór vrijdag. Hij stelde voor om eerst bij mijn gewone tandarts langs te gaan, hetgeen ik ook deed.
Er werd een foto genomen en naar de wonde gekeken.
Op de foto is niets te zien, alles is heel mooi aan het genezen.
Hij vertelde mij dan ook dat van zo'n ingreep het bot enorm getraumatiseerd kan zijn en dat dat waarschijnlijk de oorzaak is van die bobbel, die nu eigenlijk langzaamaan kleiner wordt in volume en hopelijk snel helemaal verdwenen is.
Ik kan nu met gerust gemoed op vakantie vertrekken, maar ik neem toch voor alle zekerheid een extra pijnstillertje mee.
Hopelijk blijft het de goede kant uitgaan en ben ik met een beetje geduld straks weer helemaal in orde.
Nogmaals bedankt Roxanne voor je reacties en vele groetjes,
en vooral ook veel sterkte en beterschap aan alle lotgenoten!
:D :smt006
Sofie