Hallo,
3 vraagjes:
1. half jaar geleden heb ik mijn verstandsskies laten wegsnijden bij de kaakchirurg, maar ik heb nog weleens een zeurderig gevoel waar de kies heeft gezeten is dat normaal?
2.Gisteren was er een klein stukje van mijn vulling afgebroken.
Mag er weleens een stukje vulling eraf brokkelen?
3. ik heb regelmatig als ik in bed lig een zeurende pijn bij mijn bovenverstandskiezen en die zitten nogal scheef naar mijn wang toe dus ik kan ze niet goed schoonhouden. Het straalt weleens door naar mijn hoofd.
Is dat wel goed?
Bedankt voor de reactie alvast ! :smt002
Groetjes Marjolijn :smt006
3 vraagjes:
1. half jaar geleden heb ik mijn verstandsskies laten wegsnijden bij de kaakchirurg, maar ik heb nog weleens een zeurderig gevoel waar de kies heeft gezeten is dat normaal?
2.Gisteren was er een klein stukje van mijn vulling afgebroken.
Mag er weleens een stukje vulling eraf brokkelen?
3. ik heb regelmatig als ik in bed lig een zeurende pijn bij mijn bovenverstandskiezen en die zitten nogal scheef naar mijn wang toe dus ik kan ze niet goed schoonhouden. Het straalt weleens door naar mijn hoofd.
Is dat wel goed?
Bedankt voor de reactie alvast ! :smt002
Groetjes Marjolijn :smt006
Na een half jaar zou een extractiewond geen pijn moeten geven, maar mogelijk dat de klachten ook een andere oorzaak kunnen hebben, laat je tandarts er naar kijken.
Als er iets van een kies afbrokkelt, is het vaak een teken dat er een nieuwe vulling gemaakt moet worden of evntueel een kroon.
Als verstandskiezen boven niet schoongehouden kunnen worden en last geven is het mnogelijk tijd om ze weg te laten halen.
Is een zeurderige verstandskies een voorteken van iets?
Groetjes Marjolijn
Bij mij bleek dat ie niet goed kon doorkomen doordat ie klem zat, nadat ie getrokken was heb ik geen last meer gehad.
Liefs Silvia
bij mij straalt het uit naar mijn slaap en ook een beetje naar mijn oor.
Het probleem juist is de pijn s helemaal niet hevig, gewoon aan het zeuren dus voor mij is de keus moeilijk of ik nou naar de tandarts moet gaan of niet.
Ik heb de zelfde klacht als jij beschrijft en ga hiervoor morgen terug naar de kaakchirurg om te kijken wat hiervan de oorzaak is.
Laat je zo spoedig mogelijk weten hoe dit afgelopen is, wellicht kun je er dan iets mee.
Bij mij trekt de pijn door tot in mijn oor en linker kant van mijn hoofd en krijg er pijn van op mijn borst.
Ik heb deze klachten voornamelijk als ik lig.
Ietje
Ik heb nu op dit moment last van mijn verstandskiezen erboven, meestal wat jij idd zei als ik lig voel ik het. Maar het probleem bij mij is de pijn is nog niet hevig genoeg om naar de tandarts te gaan, want ben al helemaal geen held met tandartsen betreft.
Ik moet echt verrotten van de pijn of echt last hebben wil ik de tandarts bellen, maar dan doe ik het meestal niet, maarja daar steekt mijn moeder wel een stokje voor!
Hoe was het bij de kaakchirurg?
Groetjes Marjolijn...
Doordat de kaakchirurg heeft moeten wrikken is het kaakgewricht overbelast geraakt.
Dit verklaard ook dat ik de pijn heb bij het liggen en slapen, want dan komt mijn kaakgewricht tot rust en dat geeft irritatie, in de kaak, pijn naar het oor en de linkerkant van mijn hoofd en de zeurende pijn.
Kon wel een beetje in dit verhaal meegaan, want ik krijg inderdaad ook last als ik kauwgum kauw en als ik last heb en ik moet dan gapen, dan is de pijn even weg.
Dit was volgens de kaakchirurg een klacht die vaker voorkomt na het trekken van de verstandskies, doordat je de mond ver open moet doen tijdens het trekken in combinatie met het wrikken.
Daarom zal je de ene dag er wel last van hebben en de andere dag niet, ligt er maar net aan of je je kaakgewricht die dag veel of weinig belast hebt.
Moet nu mijn kaakgewricht rust geven en mag voorlopig geen harde dingen eten (pinda's, hard vlees, harde bolletjes) en geen appels meer eten en geen harde/taaie snoepjes kauwen.
Mag er ook 3 maal daags 10 minuten een rode lamp op zetten om dan de pijn te verlichten, als ik last heb.
Mocht het met een maand niet verbeterd zijn dan mag ik weer terug komen.
Misschien kun je er iets mee en kun je het proberen om het kaakgewricht een tijdje te ontlasten.
Baat het niet, schaden doet het ook niet.