Ik had al een paar dagen pijn aan mijn linker onder kies. Ik dacht dat ik een gaatje had dat alleen even gevuld moest worden. De tandarts kon van de buitenkant niets zien, dus heeft hij een foto gemaakt. Daarop was te zien dat mijn zenuw ontstoken was, dus ik moest een wortelkanaalbehandeling. Ik was volledig in paniek, aangezien ik heel erg bang ben! Ik heb 3 verdovingsspuiten gehad, maar toen hij eenmaal de kies had open gemaakt en met zo'n ragertje in de zenuw wilde gaan, schoot ik bijna tegen het plafond van de pijn! :o De tandarts zei dat hij dit niet kon verdoven, dat ik even door die pijn heen moet. Aangezien ik zo in paniek was, ging hij niet verder en moet ik overmorgen terug komen. Dit wordt dan een pijnlijke behandeling. Is dat normaal??????? Dat dat zoveel pijn doet??? Wat kan ik doen om de pijn toch nog een beetje tegen te gaan? Me bezatten? Of pijnstillers van te voren nemen? Ik ben letterlijk misselijk van de angst en denk erover om niet te gaan, maar ik moet wel...Graag advies! Alvast bedankt!
Kidne
Kidne
Heel veel sterkte in ieder geval!
Laat alsjeblieft even weten hoe het is afgelopen!
:smt006 Monique
Wortelkanaalbehandeling
Nou, ik ben vandaag geweest voor de wortelkanaalbehandeling. Omdat ik zo bang was heb ik een discman meegenomen om muziek te kunnen luisteren, dat zou me wat af kunnen leiden en dat was een heel goed idee! Ik heb in gedachten de liedjes meegezongen tijdens de behandeling. De tandartsassistente heeft me geholpen met ademhalen, elke keer als ik de neiging had tot hyperventileren heeft ze me rustig gezegt "in en uitademen". Mijn man was ook mee ter ondersteuning. De tandarts heeft me heel goed kunnen verdoven en ik heb die nare spuit die je zei ook gehad, maar daarna voelde ik dus niets meer en met die dingen die ik hierboven heb geschreven is het me mee gevallen. Ik voel me nu helemaal blij dat ik er van af ben!
:smt006 Groetjes, Kirsten
Ik ben blij te horen dat het zo goed is afgelopen! Goed van je dat je je man en je discman had meegenomen!!!
Ja, die spuit is even vervelend, maar als je weet dat het maar heel even is en je daarna gegarandeert niets meer voelt (mijn tandarts garandeerde het toen ook echt), dan is het goed te doen.
Het beste ermee verder!
:smt006 Monique