hallo
ik heb al ongeveer een week last van mn (tand)vlees. omdat eigen tandarts op vakantie was ben ik naar een andere tandarts geweest. die had een foto gemaakt (linksboven) en constateerde een klein gaatje. dat heeft hij gevuld. verder zei hij dat ik goed moest flossen enzo. ik neem aan dat als en iets aan de zenuwen ofzo was hij dat toch wel op die foto moet hebben gezien?
na dat vullen voelde ik het ngo steeds en ontdekte dat tandvlees daar ruw was en rood : ontstoken dus. ik ben vanaf maandag begonnen met poetsen met parodontax, maar hoe lang duurt dat voordat je er iets van gaat merken?
marjolein
ik heb al ongeveer een week last van mn (tand)vlees. omdat eigen tandarts op vakantie was ben ik naar een andere tandarts geweest. die had een foto gemaakt (linksboven) en constateerde een klein gaatje. dat heeft hij gevuld. verder zei hij dat ik goed moest flossen enzo. ik neem aan dat als en iets aan de zenuwen ofzo was hij dat toch wel op die foto moet hebben gezien?
na dat vullen voelde ik het ngo steeds en ontdekte dat tandvlees daar ruw was en rood : ontstoken dus. ik ben vanaf maandag begonnen met poetsen met parodontax, maar hoe lang duurt dat voordat je er iets van gaat merken?
marjolein
De fabrikant, die er belang bij heeft omdat produkt te verkopen, moet je niet zomaar geloven!
Kijk bij onze informatie over tandpasta en daar zal je lezen dat het enige wat echt goed werkt, het weghalen van de tandplak is.
Dit betekent twee a driemaal daags uitgebreid poetsen en ook iets gebruiken om de ruimtes tussen de tanden en kiezen schoon te maken, bijv. een tandenstoker of rager.
heb echt angst voor tandarts
Laat je door de angst niet weerhouden om het lekker goed schoon te maken. Het kan best de eerste weken bloeden bij het tandenstokeren!
Tevens laat je gebit goed onderzoeken door je tandarts en luister goed naar zijn of haar adviezen.
Succes.
Re: parodontax
Als je er last van blijft houdenb, moet je misschien eens met je tandarts overleggen of je een keer naar de mondhygieniste kan!!!!
hij had ook nog een koutest gdaan met een of ander goedjes tegen mn tanden. was gewoon zei hij. en dat drukkende gevoel op mn voorhoofd had iets met bijholtes te maken. goed stomen was zn advies om de druk te verlichten
ik ben in ieder geval weer even gerustgesteld. kan gelukkig op vakantie en ik blijf goed peotsen voor mn tandvlees in ieder geval. :smt001 bedankt voor reacties
marjolein