Facing of beugel, help!

Author:
niessie
Posted:
do, 08/12/2004 - 16:57
Hallo,

Ik heb best erge scheve tanden en ik zit hier al heel lang mee. Ik heb een beugel gehad, maar ben er snel meegestopt.. wegens problemen.

Ik was benieuwd of Facings scheve tanden ook kunnen verhelpen. Het gaat om voortanden die iets naar achter staan en zijtanden die iets naar voren staan.

Ook was ik benieuwd of iemand een plaatje heeft van een beugel met doorzichtige brackets.. Of het nu echt zo is dat het bijna niet zichtbaar is....

Alvast bedankt,

groetjes Denise
niessie

Heeft iemand misschien nog plaatjes/info/ervaringen over doorzichtige brackets? Aub antwoord, want ik ben al zo lang opzoek naar info over die brackets..

Als je info/advies hebt over facings...ook zeker welkom :D
do, 08/12/2004 - 19:02 Permalink
vV

Er waren problemen met het dragen van de beugel heb je gemeld, waardoor deze maar kort gedragen is.
Doorzichtige, of eigenlijk tandkleurige brackets maken denk ik niet zo veel verschil, zeker niet als dat het verschil moet uitmaken tussen wel of niet een beugel dragen. Dat is gewoon iets wat je over moet hebben voor een fraaiere stand van je gebit. Vaak kan een orthodontist een mooier resultaat halen dan welke kroon of facing dan ook kan verkrijgen. Je camoufleert hier tenslotte alleen een probleem mee, terwijl de orthodontist het probleem zelf verhelpt.

veel wijsheid met de juiste keuze....
do, 08/12/2004 - 21:37 Permalink