Ik wil graag weten of er iemand is met ervaring met implantaten bij kinderen. Mijn zoontje is bijna acht en door zijn handicap niet goed te poetsen en hij bijt/beet zijn melktandjes stuk. Waarschijnlijk heeft hij binnen enkele jaren geen gebitselementen in zijn bovenkaak meer over. Hij is al 2 keer onder narcose geweest voor trekken van verschillende tanden en kiezen en voor een uitgebreide behandeling. Ik wil graag weten of implantaten (met een protese erop) misschien iets voor hem zou kunnen zijn? (in de toekomst want nu zijn nog niet al zijn tanden en kiezen door)
Ik heb gelezen dat de kaak sneller slinkt na extractie en ben dan ook een beetje bang dat implantaten straks niet meer mogelijk zijn.
Wie heeft informatie?
Ik heb gelezen dat de kaak sneller slinkt na extractie en ben dan ook een beetje bang dat implantaten straks niet meer mogelijk zijn.
Wie heeft informatie?
Misschien dat als de mondhygiene het toelaat zou het dan op volwassen leeftijd een optie kunnen zijn.
:smt006 Monique
Succes!
:smt006 Monique
Het beste ermee hoor..
Liever een zak snoep achter elkaar op eten dan ieder kwartier een snoepje.
Implantaten zijn inderdaad pas mogelijk wanneer een mens volledig is uitgegroeid, meestal is dit rond 18 jaar. Daarnaast is de mondhygiene ook een cruciale factor. Is poetsen niet mogelijk dan zullen ook implataten verloren gaan voor dat zij nog maar goed zijn ingegroeid in het bot.
Voor gehandicapte kinderen geldt: besteedt veel aandacht aan de mond, er moet niet nog een beperking bijkomen. Veel succes