Nog maar een vraagje:
Wanneer je een grote vulling hebt in een kies,is het dan verstandiger om er een kroon op te plaatsen(zonderWKB) zodat kiespijn in de toekomst vermeden word.
Of geeft dit geen garantie voor een kiespijnvrije toekomst voor die kies.
Dit naar aanleiding van een vorig geval: Ik kwam met kiespijn bij de tandarts,moest een wkb ondergaan. Hij zei dat als ik eerder een kroon erop had latenmaken de wkb niet nodig was geweest..
Maar ik durf de gok niet te nemen om een kroon te plaatsen, en dan alsnog kiespijn en wkb te krijgen,door de kroon heen.Wat denk je wat dit voor extra kosten met zich mee zal brengen.
Nee dan maar die zenuw eruit,dan weet je zeker dat je er geen last meer van krijg,ben je in 1 x klaar
Wanneer je een grote vulling hebt in een kies,is het dan verstandiger om er een kroon op te plaatsen(zonderWKB) zodat kiespijn in de toekomst vermeden word.
Of geeft dit geen garantie voor een kiespijnvrije toekomst voor die kies.
Dit naar aanleiding van een vorig geval: Ik kwam met kiespijn bij de tandarts,moest een wkb ondergaan. Hij zei dat als ik eerder een kroon erop had latenmaken de wkb niet nodig was geweest..
Maar ik durf de gok niet te nemen om een kroon te plaatsen, en dan alsnog kiespijn en wkb te krijgen,door de kroon heen.Wat denk je wat dit voor extra kosten met zich mee zal brengen.
Nee dan maar die zenuw eruit,dan weet je zeker dat je er geen last meer van krijg,ben je in 1 x klaar
Robert
een kroon zal over het algemeen minder lekken dan een grote vulling en is over het algemeen een meer duurzame restauratie en beschermt je kies ook tegen breuk.
kijk ook eens naar http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=3455&highlight=kroon+v…
Nu heb ik last van een kies bij warm/koud en bij dichtbijten.Nog niet zo erg als bij een vergaande ontsteking maar denk toch dat dit het begin van (weer) een is.
Kan er nu nog een kroon op,of is het al te laat en wordt het een wkb+kroon
Hopelijk ben ik dan nog op tijd en hoeft er geen wkb,zodat de kies steviger is
Je tandarts heeft meer informatie en hij/zij zou waarschijnlijk beter inschatten welke kant het opgaat. Overleg volgende keer eens met de tandarts over het te volgen plan. Natuurlijk wel duidelijk je mening geven en vertellen welke klachten je reeds ondervindt.
Succes.