ontwrichte kaak

Author:
e.verbaan
Posted:
di, 09/28/2004 - 10:08
dag,
Ik ben naar de tandarts geweest voor controle, er moesten 3 vullingen worden vernieuwd ( 1 linksboven; 1 rechtsonder; linksonder). De tandarts heeft alles in 1 keer gedaan, onder verdoving.
Na de behandeling verschrikkelijk veel pijn, kon niet kauwen; praten en lachen. Terug naar de tandarts, vulli9ngen te hoog bijgeslepen; pijn bleef en werd alleen maar erger ( door de hele kaak) weer terug, foto gemaakt niets te zien, geen onsteking etc , verwezen naar de kaakchirurg, hoewel de tandarts wat schamper deed. De kaakchirurg constateerde een ernstig ontwricvhte kaak die tijdens de tandarts behandeling uit de kom is geschoten. Dit akkefietje gaat weken duren heb nu 3 x per dag zware pijnstillers ( brufen 600 mg) + 1000 mg paracetamol 3 xkeer per dag, mag niet teveel kauwen of praten.

Wie heeft er wel eens gehoord van dit fenomeen? Moet een tandarts niet merken dat de kaak uit de kom schiet??
joek

Ben je misschien hypermobiel? Daarbij raken de gewrichten nogal snel van hun plaats (luxeren).
Anders lijkt het me wel een beetje vreemd. Of is de ta heel erg ruw te werk gegaan?
Joke
di, 09/28/2004 - 11:03 Permalink
e.verbaan

hoi, ik weet niet of hij ruw te werk is gegaan, hij lette niet op , zat de h verhalen te vertellen aan zijn assistente ik heb er twee keer wat van gezegd ( concentratie was niet optimaal) thuisgekomen bleek er ook een tampon onder mijn tong te zitten helemaal vastgezogen, ik denk dat de verdoving erg zwaar was, niets gevoeld en gemerkt.
Ik ben niet gediagnosticeerd als hypermobiel maar ja dat zou ook maar kunnen je weet nooit
di, 09/28/2004 - 11:18 Permalink