Is er verschil?

Author:
marjolyn
Posted:
do, 09/30/2004 - 12:07
Hallo,

Ik heb dinsdag mijn verstandskies linksboven laten trekken bij de kaakchirurg.
Ik kreeg 3 verdovingen, maar toen was alleen mijn binnenkant van mijn wang en het gedeelte bij mijn verstandskies verdooft.
En half jaar terug is mijn verstandskies linksonder getrokken, maar toen was heel mijn linker gezichtshelft verdooft en daarvoor kreeg ik maar 2 verdovingen.

Is er een verschil tussen het verdoven van de onder en de bovenkaak?

Groetjes Marjolijn
minique

Ja, er is verschil en nu hoop ik maar dat ik het goed zeg: in de bovenkaak wordt direct naast de betreffende kies verdoofd, in de onderkaak wordt (in ieder geval voor de achterste kiezen) helemaal achterin verdoofd, bij een zenuwbaan die vanachter helemaal naar voren loopt over de onderkaak.

:smt006 Monique
do, 09/30/2004 - 13:28 Permalink
marjolyn

Misschien snap ik het :wink:
Dus omdat de zenuwbaan van de onderkaak wordt uitgeschakeld door de verdoving wordt, raakt de helft van het gezicht verdoofd omdat er veel zenuwen lopen!?!?

Groetjes Marjolijn
do, 09/30/2004 - 19:46 Permalink
Roxanne

okee het plaatje is niet helemaal duidelijk, maar probeer het zo uit te leggen...

http://www.agmt.de/deutsch/mitglieder/nordcom/ncpic6.jpg

zie je dat rode streepje lopen rechts? daar bij het begin van het streepje... ( de bovenkant zeg maar ) daar spuit de tandarts de verdoving in, en schakeld het hele rode lijntje uit. en je tong is ook 'aangesloten'op dat lijntje, ( de halve tong dan de linker helft of de recht helft ), en de zenuw loopt door tot het midden van het gezicht...

Groetjes!
do, 09/30/2004 - 20:14 Permalink