Wortelkanaalbehandeling

Author:
G@B
Posted:
wo, 10/13/2004 - 23:50
Ik heb hier 2 vragen over, hopelijk helpt iemand me verder!

1. Een maand of 2 geleden heeft mijn tandarts een WKB bij mij uitgevoerd. Dit heeft hij in één keer gedaan, een dik uur mee bezig geweest.
Kan dat kloppen, dat dat in één keer wordt afgemaakt?
Mijn vriend heeft ook een paar keer een WKB gehad, en dat is bij hem in meer fases uitgevoerd.

2. Toen mijn verdoving uit begon te werken, had ik enorme pijn. Ik wist dat er sprake kon zijn van napijn, dus Ibuprofin geslikt en een aantal dagen afgewacht. Na een dag of 4 was de pijn er nóg, dus weer contact opgenomen met de tandarts. Ik kreeg van de assistente een recept voor anti-biotica. Deze heb ik geslikt, en de pijn werd minder.
Nu, ruim 2 maanden later, is het echter nog steeds gevoelig. Vooral met kauwen en koude lucht, soms zelfs als ik er alleen maar met mn tong langs ga! Kan het zolang duren eerdat die gevoeligheid weg is?

Graag jullie reacties, alvast bedankt!

Groetjes, Gaby
minique

Hoi Gaby,

De antwoorden op je vragen:
1. ja, het kan in 1x worden afgemaakt. Ik heb zelf 2x een wkb gehad: de 1e keer in 1x afgemaakt, de 2e keer in 2 keer. Ik heb weleens gehoord dat er tandartsen zijn die er voorstander van zijn om een wkb altijd in 1x af te maken, meer ik weet niet of dat wetenschappelijk onderbouwd is.
2. de gevoeligheid na een wkb kan best lang duren, soms wel 4 tot 6 maanden. Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt, zal je dit diverse keren terugvinden.

:smt006 Monique
do, 10/14/2004 - 08:39 Permalink