Barst in kies

Author:
treyu
Posted:
za, 10/16/2004 - 21:04
Ik heb net een grote barst in mijn kies gekregen. Het zit nog aan 1 stukje vast. Kan ik nu nog wel wat eten of is dat te link?
Kan ik hiervoor naar de weekend tandarts of mag dat niet? En zijn de kosten hoger van de weekendtandarts (ik ben particulier verzekerd) Het gaat om ongeveer de helft van de kies, kan er nou nog wel een kroon op

Ik hoop op een reactie
alvast bedankt
dj

Ik zou zeggen: eet wel wat maar voorzichtig en zachte dingen als het even kan.

Wat je beschrijft klinkt als tandletsel of trauma, het standpunt van het Ivoren Kruis is om zo snel mogelijk naar de tandarts te gaan! Dus ik zou zeggen, bel maar en als het niet wordt opgepikt als spoedgeval kun je het standpunt van het Ivoren Kruis aanhalen. De folder staat op de hoofdpagina van http://www.tandarts.nl .

Volgens mij is er inderdaad een weekendtoeslag maar is die niet erg hoog. Hoe het met de verzekering zit kan ik niet zeggen, dat hangt erg van de polis af. Of er nog een kroon op kan zal ook door de tadnarts bekeken moeten worden. Vaak kan er wel veel, maar wat en hoe en of dat bij jou zo is niet op afstand te zeggen.

Ik hoop dat het goedkomt!
zo, 10/17/2004 - 00:08 Permalink
de digitale tandarts

Bij een kies met een grote vulling kan doordat deze zwakker is , weleens een wand afbreken.

http://www.tandarts.nl/imagesforum/tijdvoorkroon.jpg

Als er reeds een wortelkanaalbehandeling in is uitgevoerd dan zal de kies in kwestie niet echt gevoelig worden en indien deze nog vitaal is uit zich dat vaak in verhoogde gevoeligheid voor koude en warmte.

De prognose van de kies is mede afhankleijk van het breukvlak, loopt dit door tot ver onder het tandvlees dan is de prognose niet goed. In de meeste gevallen kan echter nog een kroon vervaardigd worden.
zo, 10/17/2004 - 12:45 Permalink
treyu

dank je voor de reacties.

Ben net naar de weekendtandarts geweest. Hij heeft een wortelkanaal behandeling uitgevoerd.

De zenuw was ontstoken, terwijl ik geen pijn had is dat niet vreemd?

Hij heeft een noodvulling geplaatst.
Ik begreep hem ook niet zo goed, het was een Duitse tandarts en mijn Duits is erg slecht. Morgen maar snel een afspraak maken met mijn eigen tandarts
zo, 10/17/2004 - 12:50 Permalink