Vraag m.b.t. pericoronitis

Author:
Syl
Posted:
ma, 10/18/2004 - 12:03
Beste allemaal,

Afgelopen donderdag is linksonder mijn verstandskies verwijderd i.v.m. pericoronitis. :( De kaakchirurg heeft daarna ook "het gat" gespoeld en schoongeschraapt, daarna wat hechtingen aangebracht. Antibiotica was niet nodig volgens hem, ondanks dat hij aangaf dat er wel een flinke ontsteking zit.

Het is nu dus inmiddels 4 dagen geleden (ik realiseer me dat dat nog niet zolang geleden is), maar nu heb ik dus toch een vraag....

De pijn heeft zich namelijk verplaatst van de plek waar de kies zat, naar mijn onderkaak en het zachte gedeelte aan de linkeronderkant van mijn kin. :smt090 Is dit normaal of houdt dit in dat er zich bijv. een abces aan het ontwikkelen is? Misschien dat ik mezelf wel teveel enge dingen in het hoofd haal hoor :smt102, maar wil het gewoon even zeker weten (mening van anderen, hopelijk wat meer deskundigen). Afgelopen weekend ben ik ook wat koortsig geweest, maar dat is inmiddels alweer over!

:smt100 Wie-o-wie kan mij helpen, hopelijk geruststellen en/of juiste adviezen geven over wat te doen???? Mijn dank is zeer zeker GROOT! :smt038

B.v.d. en groet,
Sylvia :smt061
de digitale tandarts

Antibioticum is inderdaad na het verwijderen van een verstandskies niet noodzakelijk. De oorzaak van de ontsteking is weggehaald en dan kan het lichaam het vanzelf oplossen.

De genezingsperiode duurt echter wel minimaal een tot twee weken, in die periode kunnen als reactie wat zwelling en pijn ontstaan.
Ik denk dat je te vroeg bent met de conclusie dat zich een abces aan het ontwikkelen is, geef het lichaam nog wat meer tijd!
ma, 10/18/2004 - 12:14 Permalink